|
کدخبر: 179011

آزادسازی واردات خودرو امکان دارد؟

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: منعی برای واردات خودرو به کشور وجود ندارد و دولت می‌تواند این کار را انجام دهد.

خودرو آزادسازی واردات خودرو امکان دارد؟

حجت‌اله فیروزی، در گفت‌وگویی با اشاره به طرح بحث آزادسازی واردات خودرو در تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این موجب خوشحالی است که کاندیداهای ریاست جمهوری به عنوان کسانی که نسبت به سکانداری قوه مجریه اعلام آمادگی کرده‌اند و نیز کمیسیون صنایع و نمایندگان مجلس از این جهت که مطالبات مردمی را دنبال می‌کنند و هم خودروسازها و مجموعه وزارت صمت به این نتیجه رسیده‌اند که ذائقه‌های دیگری وجود دارد که باید به آن‌ها با تولیدات خارجی پاسخگویی شود.

وی با اشاره به عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار خودروی کشور گفت: این عدم تناسب باعث آشفتگی بازار شده است و برنامه‌ای که خودروسازان به کمیسیون صنایع مجلس ارائه داده‌اند و در جلسه‌ای که به صورت مشترک برگزار شد اعلام کردند که ما بازارهای خارجی را داریم و می‌توانیم بخشی از تولیدات خود را در این بازارها عرضه کنیم و در آنجا مشتری مناسب داریم و از این جهت حاضر و موافق بودند که واردات خودرو را برای تنظیم بازار داخل و پاسخ به ذائقه‌هایی که به دنبال تولیدات خارجی هستند صورت پذیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس واردات خودرو را فرصت خوبی در جهت ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی دانست و عنوان کرد: واردات خودرو هم مانند سایر محصولات وارداتی باید دارای قاعده و نظم خاصی باشد که به تولیدات داخلی لطمه و ضربه‌ای وارد نشود.

وی ادامه داد: نیروی کار زیادی هم اکنون در صنعت خودروسازی کشور به کار مشغول هستند که اگر واردات خودرو منطقی و حساب شده نباشد به تولید داخلی صدمه وارد می‌شود از سویی این اتفاق می‌تواند در راستای ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی مؤثر باشد اما باید بسیاری از سازوکارهای لازم برای آن فراهم شود.

فیروزی خاطرنشان کرد: باید دید دولت آینده‌ای که قرار است مستقر شود با توجه به مطرح شدن بحث واردات خودرو می‌توانند لایحه‌ای به مجلس ارائه دهند تا اگر نیاز به بحث‌های حمایت قانونی وجود دارد مجلس بتواند از این سازوکارها به صورت قانونی حمایت کند.

به گفته وی هم‌اکنون منعی برای واردات خودرو به کشور وجود ندارد و دولت می‌تواند این کار را انجام دهد و باید سازوکار داخلی و اجرایی آن را از طریق گمرکات انجام دهد و موضوع محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

منبع: تهران نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها