|
کدخبر: 172258

توافق ایجاد کارگروه مشترک ایران‌خودرو و ایمیدرو

در نشست گروه صنعتی ایران‌خودرو این گونه مطرح شد که نگاه ایران‌خودرو به توسعه تغییر کرده که توانسته است خودروهایی در ترازهای جهانی طراحی و تولید کند، معتقد است که در این مسیر اعتماد مشتریان به آن‌ها و تولید داخل جلب خواهد شد.

خودرو توافق ایجاد کارگروه مشترک ایران‌خودرو و ایمیدرو

وجیه الله جعفری، در نشست امروز (چهارشنبه) خود با مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، ضمن تاکید براینکه با ایجاد ارتباط و جلب اعتماد متقابل، بایستی به سمت سرمایه‌گذاری با هدف توسعه صنعت کشور حرکت کرد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت دستاوردهای مهمی از جمله حفظ و ایجاد اشتغال و سودآوری و ایجاد درآمد دارد؛ این موضوع از جمله سیاست‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو، گفت: نگاه این خودروساز به موضوع توسعه تغییر کرده و وقتی خودروهایی را طراحی کرده که هم تراز خودروهای روز جهانی است، نگاه مشتریان به تولید داخل کشور نیز تغییر و به آن اعتماد خواهند کرد. ایران‌خودرو دارای جنبه‌های اجتماعی و مورد توجه مردم است. تغییرات فعلی در مسیر توسعه این شرکت امیدواری زیادی ایجاد کرده است؛ انتظار می‌رود این تلاش‌ها بتواند آنچه مورد نیاز و خواست مشتریان است را با وجود مشکلات فعلی فراهم کند.

تعریف پروژه‌های مشترک در دو حوزه معدن و خودروسازی؛ افزایش داخلی‌سازی و کاهش ارزبری

معاون وزیر صمت ضمن استقبال از طرح‌های همکاری ارائه شده از سوی ایران‌خودرو، تاکید کرد: مواداولیه بخش عمده‌ای از قطعات و تجهیزاتی که در خطوط تولید خودروسازی استفاده می‌شود، مرتبط با حوزه معدن است و طرح‌های همکاری ارائه شده و تعریف پروژه‌های مشترک، می‌تواند سبب افزایش ساخت داخل و کاهش ارزبری تولید شود.

جعفری، مدیریت نقدینگی و درآمد حاصل از فروش حوزه معدن و استفاده بهینه از آن را از نتایج حاصل از همکاری های مشترک با ایران خودرو دانست.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: همکاری‌هایی که از گذشته با گروه صنعتی ایران‌خودرو داشته‌ایم را همچنان با روش‌هایی متفاوت ادامه خواهیم داد و با تعاریف و مفاهیم جدید، این همکاری‌ها را دنبال خواهیم کرد؛ طراحی محصولات جدید، فناوری و سایر فعالیت‌های ایران‌خودرو می‌تواند منجربه توسعه ساخت داخل و کاهش ارزبری شود.

توافق ایجاد کارگروه مشترک ایران‌خودرو و ایمیدرو

در ادامه این نشست، فرشاد مقیمی -مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو- ضمن قدردانی از حمایت‌های ایمیدرو، اظهار کرد: این مجموعه همواره همکار خوبی در رفع موانع و مشکلات تولید بوده است؛ امید است که در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نیز این حمایت‌ها تقویت شده و سبب دلگرمی باشد تا ما نیز این مسیر را با قوت بیشتری دنبال کنیم.

وی از توافقات صورت گرفته برای ایجاد کارگروه مشترک با ایمیدرو خبر داد و گفت: در این کارگروه پروژه‌هایی که اجرای آن منجر به جلوگیری از خروج ارز از کشور می‌شود، بررسی خواهد شد.

مقیمی این توافق را نقطه عطفی در صنعت خودروی کشور دانست و افزود: همکاری با ایمیدرو می‌تواند به قطع وابستگی در بخش‌هایی از زنجیره تامین قطعات سرعت بخشیده و با حمایت شرکت‌هایی که در حوزه معدنی فعالیت می‌کنند، اهداف داخلی‌سازی در زمان کوتاه‌تری محقق خواهد شد. صنعت خودروسازی عامل رونق و توسعه بیش از ۶۰ رشته صنعتی دیگر است.

هدف‌گذاری تولید ۶۳۰ هزار دستگاه محصول ایران‌خودرو

وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو بیش از سال ۱۳۹۸ تولید کرده‌ایم که به معنای جهش در سایر صنایع بالادستی و پایین دستی است. هدف تولید ۶۳۰ هزار دستگاه در سال جاری نیز در دسترس است و تحقق آن با همت سازندگان و زنجیره تامین جای تردید ندارد.

مقیمی جلوگیری خروج ارز از کشور و ایجاد و حفظ اشتغال را از نتایج همکاری ایران خودرو و ایمیدرو در داخلی‌سازی تولید دانسته و اظهار کرد: هرکجا که ساخت داخل داشته‌ایم، منجر به کاهش قیمت تمام شده نیز شده که این موضوع به نفع مشتریان ایران‌خودرو است.

در این نشست، گزارشی از عملکرد سال گذشته گروه صنعتی ایران‌خودرو و همچنین برنامه‌ها و اهداف سال جاری در حوزه‌های مختلف، تولید، خودکفایی، فروش، توسعه محصول، کیفیت و... ارائه شد و رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز از سالن موتورسازی و مرکز تحقیقات این شرکت بازدید کرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر