|
کدخبر: 167954

قیمت خودرو تمام برقی هوآوی اعلام شد

هوآوی در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱، از اولین خودرو تمام برقی خود رونمایی کرد.خودرویی به نام سرسSF۵ که در کلاس کراس اورهای الکتریکی پیشرفته قرار می‌گیرد.

اولین خودرو هوآوی با اینکه به طور کامل توسط این برند معروف تلفن همراه و بازار دیجیتال طراحی نشده است و نسخه باز طراحی شده از کراس اوور SF۵ است، اما قرار است با نام این کمپانی بزرگ وارد بازار خودروهای برقی شود.

طبق اعلام مسئولان هوآوی، آنها به کمپانی خودروسازی Seres در طراحی قوای محرک این خودرو، کمک کرده اند. این خودرو تمام برقی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی و دو موتور الکتریکی مجهز است که ترکیب آنها، ۵۵۰ اسب بخار تولید می کند تا شتاب صفر تا صد خودرو را به ۴.۷ ثانیه برساند. اما نکته مهم این است که این خودرو پلاگین هیبرید، با هر بار شارژ، تا ۱۸۰ کیلومتر مسافت طی می کند.

سیستم صوتی و طراحی ویژه هوآوی

طراحی سیستم صوتی و نمایشی برگ برنده این خودرو حساب می آید، مسئولان این کمپانی اعلام کرده اند روی سیستم صوتی این کراس اوور، به طور ویژه کار کرده اند. سیستمی که ۱۱ یونیت صدا را در بر می‌گیرد تا صدایی در حد یک سالن اپرای کوچک تامین کند. دیگر ویژگی جذاب SF۵، قابلیت شارژ بیرونی است. به این معنا که می‌توان وسایل دیگر مانند اجاق گاز، سیستم‌های صوتی و تجهیزات کمپینگ را از طریق باتری‌های خودرو، به شکل جداگانه شارژ کرد.

خودرو برقی هوآوی چقدر قیمت دارد

طبق اعلام کمپانی هوآوی خودرو سرس در بازار بومی چین، با قیمت پایه ۲۴۶.۸۰۰ یوآن چینی فروخته می شود که به دلار حدود ۳۸ هزار دلار می شود. البته این قیمت برای نسخه ۴WD آن بود و نسخه ۲WD این کراس اوور را می‌توان با بهای ۲۱۶,۸۰۰ یوآن یعنی حدود ۳۴ هزار دلار خریداری کرد.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر