|
کدخبر: 162070

اروپایی ها عاشق خودرو دنده ای؛ آمریکایی ها طرفدار اتوماتیک

در اروپا هنوز همه افراد باید کار با دنده را یاد گرفته و خودروهای دنده دستی می رانند.

خودرو اروپایی ها عاشق خودرو دنده ای؛ آمریکایی ها طرفدار اتوماتیک

این روزها افراد کمتر و کمتری در ایالات متحده از خودروهای دنده ای استفاده می کنند. بر اساس آمار CarMax، بیش از ۹۶ درصد از مردم ایالات متحده از خودروهای اتوماتیک استفاده می کنند و به همین دلیل خرید خودروهای با سیستم انتقال دستی در آمریکا روز به روز کاهش می یابد به طوری که در سال ۲۰۱۸ تنها دو درصد از خودروهای فروخته شده در این کشور از نوع دستی بوده است، در حالی که ایالات متحده یکی از بزرگ ترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می آید.

ایوان دروری، کارشناس ارشد حوزه خودرو می گوید: «برای خودروسازان، شرایط پس از مرگ خودروهای دستی بسیار ساده تر خواهد شد. برای آن ها و همچنین فروشندگان خرد، نوعی عجله برای ارائه هر دو نوع خودرو وجود دارد. با توجه به نیروهای موجود در بازار، این رویه در حال از بین رفتن است». در اروپا اما هنوز همه افراد باید کار با دنده را یاد گرفته و خودروهای دنده دستی می رانند. اما دلیل این تفاوت چیست؟

 چرا بیشتر آمریکایی ها خودروهای اتوماتیک می رانند؟

خودروهای اتوماتیک خودروهای سودمندی هستند که افراد را از نقطه ای به نقطه دیگر می رسانند. اما آمریکایی ها بیش از مردم دیگر نقاط جهان در هنگام رانندگی کارهای دیگری انجام می دهند، موضوعی که در دیگر نقاط جهان وجود ندارد. آمریکایی ها هنگام رانندگی کردن غذا می خورند و کارهای دیگری انجام می دهند در حالی که در اروپا چنین نیست. همچنین اروپایی ها خودروهای بسیار مدرن تر و پیشرفته تری سوار می شوند در حالی که هیچگاه یک خودرو پورشه Cayenne دست را در ایالات متحده نخواهید دید. اما این خودرو و خودروهای مشابه در اروپا به وفور به چشم دیده می شوند.

چرا اروپایی ها سیستم انتقال دستی را دوست دارند؟

در اروپا، افراد ۱۵ و ۱۶ ساله با خودروهای کوچک دارای سیستم دستی رانندگی را یاد می گیرند. در واقع پیدا کردن راننده ای در اروپا که کار با دنده را بلد نباشد بسیار دشوار است. علاوه بر این، رانندگی با خودرویی که از سیستم تعلیق دستی استفاده می کند باعث می شود که فرد بیشتر مراقب رانندگی خود و خودرویشان باشد که حواس آن ها را نسبت به اتفاقات اطراف جمع تر خواهد کرد. در واقع رانندگان اروپایی بیشتر به جاده توجه می کنند، هنگام رانندگی کمتر با تلفن صحبت می کنند و این بخشی از فرهنگ رانندگی در اروپاست. یکی از دیگر دلایل علاقه اروپاییان به خودروهای دارای سیستم دستی این است که سوخت کمتری نسبت به خودروهای اتوماتیک مصرف می کنند و با توجه به قیمت بالای بنزین در اروپا، این انتخاب بسیار عقلانی به نظر می رسد.

منبع: عصر ایران

ارسال نظر