|
کدخبر: 161675

ورود خودروهای تسلا به اینجا ممنوع است!

طبق گزارش‌های تأییدنشده، چین با مطرح کردن احتمال جاسوسی توسط دوربین خودروهای تسلا، آن‌ها را از ورود به مراکز نظامی منع کرده است.

خودرو ورود خودروهای تسلا به اینجا ممنوع است!

خودروهای تسلا در چین فروش خوبی تجربه می‌کنند؛ اما ظاهرا این روند قرار نیست ادامه‌دار باشد. انگجت می‌نویسد ارتش چین ورود خودروهای تسلا را به مراکز تحت مدیریت خود ممنوع کرده؛ چون نگران است که دوربین‌های به‌کاررفته در خودروهای تسلا خطر امنیتی به ‌دنبال بیاورند. هیچ مشکلی رانندگان خودروهای تسلا را تهدید نمی‌کند؛ اما این خودروها باید در خارج از محل‌های تحت مدیریت ارتش پارک شوند.

وال‌استریت ژورنال می‌گوید چین استفاده از خودروهای تسلا توسط کارمندان ارتش و شرکت‌های دولتی مهم محدود کرده است. از قرار معلوم این کشور به شماری از آژانس‌های دولتی گفته است از کارمندانشان بخواهند که با خودروهای تسلا به محل کار نروند و همچنین به مناطق مسکونی خانواده‌ی افرادی که در حوزه‌های حساس مشغول‌ به ‌کار هستند وارد نشوند.

نگرانی اصلی دولت چین این است که جاسوسان بتوانند با استفاده از دوربین‌های پرتعداد خودرویی مثل مدل Y، جزئیات سازمان‌های نظامی و نحوه‌ی فعالیت آن‌ها را بفهمند. قابلیت Dashcam تسلا حداکثر ۱۰ دقیقه ویدئو از نمای جلویی ضبط می‌کند. از طرف دیگر Sentry Mode حوادث اطراف خودرو را از ۱۰ دقیقه قبل از وقوع ضبط می‌کند. خودروهای جدیدتر مثل تسلا مدل Y و تسلا مدل ۳ در بخش داخلی نیز دوربینی دارند که روبه‌روی راننده قرار گرفته است. خودروهای تسلا ۲۴ ساعته ویدئو نمی‌گیرند؛ اما از لحاظ تئوری می‌توان از طریق آن‌ها نقشه‌ی پایگاه را ترسیم یا حرکات نیروهای نظامی را پایش کرد.

تسلا تاکنون به‌صورت رسمی به این ماجرا واکنش نشان نداده است؛ اما فردی به ‌نمایندگی از این شرکت در گفت‌و‌گو با وال‌استریت ژورنال اعلام کرد سیاست‌های حریم خصوصی تسلا با قوانین چین مطابقت دارند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در انجمنی آنلاین تمامی ادعاها را رد کرده است. او اعلام کرد اگر تسلا از خودروهایش برای جاسوسی در چین یا هر کشور دیگری استفاده می‌کرد، تا الان تعطیل شده بود. ماسک می‌گوید داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط خودروهای تسلا به‌صورت محرمانه نگه داشته می‌شوند.

صرف ‌نظر از اینکه ادعاهای نسبت‌ داده‌شده به تسلا حقیقت دارند یا نه، ممکن است پیش‌زمینه‌ی سیاسی داشته باشند. چین هنوز از اینکه ایالات متحده به هواوی و شماری دیگر از شرکت‌های چینی به‌عنوان تهدید امنیتی نگاه می‌کند ناراحت است. اعمال محدودیت برای خودروهای تسلا در چین می‌تواند نوعی اقدام تلافی‌جویانه باشد؛ خصوصا با درنظرگرفتن این حقیقت که مقامات رسمی چین و آمریکا همواره درگیر بحث‌های پرتنش هستند.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها