|
کدخبر: 160876

خودروی یک میلیاردی چگونه ۴ میلیارد تومان شد؟

‌سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو با انتقاد از عوارض ۸۶ درصدی بر واردات گفت: این عوارض یک مدلی چیده شده که ماشین یک میلیارد تومانی این بار ۴ میلیارد تومان شود.

خودرو خودروی یک میلیاردی چگونه ۴ میلیارد تومان شد؟

مهدی دادفر، دبیر و سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو درمورد آزادسازی واردات خودرو گفت: این باعث افتخار است که تولیدکنندگان ایرانی در دوران تحریم توانستند محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنند.

وی با بیان اینکه همه مدل خودرو برای همه نوع تقاضا باید در بازار وجود داشته باشد گفت: این بازار باید یک بازار رقابتی باشد تا مردم از رقابت قیمتی و تنوعی بین خودروی داخلی و خارجی بهره مند شوند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: چرا مسئولان باید ۶۸۰ بنگاه و یا کمپانی با ظرفیت ایجاد ۱۴ هزار اشتغال را ناگهان تعطیل کنند آیا به جز ممنوعیت واردات، هیچ راه دیگری برای مدیریت این بازار نبود! ؟

دادفر گفت: ما با نمایندگان مجلس و کارشناسان صنعت خودرو نشست های زیادی داشتیم اما موضوع این است که ما خودروی با کیفیت خارجی را حق مردم می دانیم اما برخی دوستان این را فقط نوعی لطف می دانند و همین تفاوت دیدگاه باعث می شود هر وقت دلشان بخواهد واردات را ممنوع کنند یا قیمت ها را افزایش دهند.

وی در مصاحبه با رادیو گفت وگو، درباره میزان واردات خودرو و آثار آن بر کیفیت و تعداد تولید خودروی داخلی اظهارکرد: هیچ رابطه علمی بین واردات خودرو و کیفیت خودروی تولید داخل وجود ندارد اما می توان این را گفت که با واردات خودرو، مشتری حق انتخاب پیدا می کند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو از دخالت های دولت در حد تشخیص و ترجیح بدون نگاه به بازار انتقاد کرد و گفت: اگر بازار را با استفاده از اهرم های کنترلی متعادل کنیم این تب و تاب بازار هم تمام خواهد شد.

وی با بیان اینکه وظیفه شورای رقابت، قیمت گذاری نیست تأکید کرد: این شورا باید برای بر هم زدن انحصار نظارت کند.

دادفر تصریح کرد: این تفکر اشتباه است که اگر واردات نباشد تولید رشد می کند و سلطان خودرو ایجاد نمی شود؛ این حق مردم است که بهترین خودرو را استفاده کنند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر