|
کدخبر: 144345

قیمت ال۹۰ به شدت سقوط کرد

با تکمیل خودروهای ناقص گروه رنو در شرکت سایپا بازار ریزش چند ده میلیونی قیمت محصولات تندر ۹۰ و ساندرو را تجربه کرد.

خودرو قیمت ال۹۰ به شدت سقوط کرد

افت قیمت محصولات رنو در بازار در حالی رخ داد که سایر خودروهای ناقص شرکت سایپا با ورود به بازار رشد قیمت را تجربه کردند. به گفته فعالان بازار خودرو افزایش قیمت پراید ۱۱۱ به دلیل توقف تولید این خودرو صورت گرفته از سوی دیگر محدود بودن خودروهای ناقص پراید ۱۱۱ در کنار ساینا موجب شد تا این دو خودرو رشد قیمت را تجربه کنند.

اما در خصوص خودروهای ناقص گروه رنو با توجه به اینکه بیشترین حجم خودروهای ناقص به این گروه اختصاص داشت با آزاد شدن روند شماره‌گذاری این گروه شاهد افت قیمت محصولات این گروه در بازار بودیم.

سقوط محسوس قیمت تندر ۹۰

به گفته فعالان بازار خودرو امروز تندر ۹۰ مدل E۲ با قیمت ۳۴۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شدند که نسبت به هفته قبل افتی حدود ۱۰ میلیون تومان داشتند و ساندرو نیز ۴۴۰ میلیون در بازار قیمت خورد که نسبت به هفته گذشته ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت را ثبت کرد.

براساس داده‌های اعلام شده مجموع خودروهای ناقص گروه رنو ​برابر با ۳ هزار و ۶۰ دستگاه بوده که این خودروها به دلیل اعمال تحریم‌ها و خروج رنو از ایران با مشکل تامین قطعه مواجه شدند.

 با خروج رنو از ایران که به بهانه اعمال تحریم‌های جدید اتفاق افتاد تولید محصولات این شرکت فرانسوی با مشکل مواجه شد. مهم‌ترین مشکل در مسیر تولید محصولات رنو به وجود آمد بر سر ترخیص قطعات وارداتی آن بود در نتیجه این مسئله شرکت پارس خودرو و سایپا که طرف‌های قرارد رنو بود با انبوه محصولاتی مواجه شوند که به صورت ناقص در پارکینگ‌ها به حال خود رها شده بودند؛ خودروهایی که پیش فروش شده بودند ولی امکان تکمیل و تحویل آنها به مشتریان وجود نداشت.  

این چالش پس از کش و قوس بسیار در امسال برطرف شد و بیش از ۳ هزار خودرو ناقص شرکت رنو در پارکینگ خودروسازان امکان تحویل به ثبت نام‌کنندگان را پیدا کردند. اما اینبار چالش جدیدی به وجود آمد که به شرط سازمان محیط‌زیست برای از سرگیری شماره‌گذاری این خوروها مربوط می‌شد.

سازمان حفاظت محیط‌زیست با استناد به مصوبه دولت آخرین مهلت شماره‌گذاری خودروها با استاندارد یورو ۴ را پایان سال ۱۳۹۸ تعیین کرده بود و خودروهای تازه تکمیل شده با وجود اینکه پیش از سال ۹۸ تولید شده بودند، اما مشمول این قانون شدند و این سازمان از ارائه مجوز برای شماره‌گذاری این محصولات امتناع می‌کرد.

رفع چالش

چالشی که برای عبور از آن اوایل مهر ماه امسال سازمان محیط‌زیست در مجوز خود به شرکت ساپیا شرطی گذاشته تا به این طریق زمینه شماره‌گذاری این خودروها فراهم شود. براساس شرط این سازمان «شماره‌گذاری خودروهای مذکور مطابق با شماره شاسی‌ها حداکثر تا تاریخ ۳۰ آذر ماه ۹۹ بلامانع است و صرفاً برای مدل سال ۹۸ از نظر این سازمان بلامانع است. بدیهی است ادامه فرآیند شماره‌گذاری منوط به اخذ تاییدیه مجدد این سازمان است».

با این شرایط شرکت سایپا و پارس خودرو چاره‌ای جز تعویض پلاک موتورهای تکمیلی نداشت، و با این شرایط خودروهای تازه وارد بازار شده با وجود اینکه در امسال تولید شده‌اند اما با پلاک ۹۸ به‌دست خریداران خواهند رسید تا به این طریق مشکل شماره‌گذاری این خودروها برطرف شود.

منبع: اقتصاد نیوز
  • سهند ارسالی در

    خودروی 60 میلیونی ی شبه شده 400 میلیون 1 0 میلیون اومده پایین بشدت سقوط کرده!!! خ دایا بکدامین گناه این انگلها رابر ما مسل ط کردی

  • ناشناس ارسالی در

    شده ۳۰ میلیون خخخخخخ

  • شهاب زارعی ارسالی در

    همچبن نوشته سقوط شدید قیمت محصولات رنو ا ل نود ۱۰ تومنی سال ۸۵ رو ۳۶۰ ملییون میند ازن بهمون با ذوق

  • ناشناس ارسالی در

    سلام
    آقا من برم سر اصل مطلب
    این دیگه چجور تیتر زدنه
    به شدددد دت سقوط کرد
    جوری نوشتین که من فکر کردم 70 میلیون شده.
    به خاطر افزای ش بازدید هر کاری میکنید واقعا

  • ایرانی ارسالی در

    ماشین ۳۰میلیونی یهومیشه۴۰۰میلیون ،اونوقت ۱۰میلیون میادپایین میگه قیمت بشدت اومدپ ایین هروقت شد۴۰ملیون اونوقت حرف بزن

  • نسرین ارسالی در

    چقد دروغ

  • مهدی ارسالی در

    ال 90 تا سال 97 قیمتش بود 45 میلیون چرا باید بشه 340 میلیون مگه حقوق کار گر کارمند چند درصد افزایش داشته حقوق هر سال 25% اضافه شده چرا باید ال نود یا هر خودرو دیگه 350%افزایش پیدا کنه اگه قرار باشه خودرو 350%افزایش داشته باشه در دوسال و حقوق مردم 50%درصد پس به یاری خدا مردم کمک کنن ماشین نخرن بزار تو انبار ها بپوسن یا هم مجبور شن به قیمت واقعی بفروشن درود به مردم عزیز و دوس داشتنی اگه ما دست به دست هم بدیم همه چیز درست میشه مخصوصا گرونی

  • عسگر آذری صومعه ارسالی در

    باسلام ،لطفا پیگیری نمایید ،خودروهای که ناقص بود وتکمیل شد به کی ها واگذارکردند( ساندرو)ما که سه ساله چشم انتطاریم هیچ خب ری نیست.شما هم حرفهای خودروسازا را باور نکنید .

  • ناشناس ارسالی در

    بی حساب و کتاب بالا رفت کاش اینقدر پایین بیاد که مردم قسر پایین هم بتونن بخرن

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت خودروچندبرابرش کردین بعدا یه کم میا رش پایین مردم وخرفرزکردین ا

  • ناشناس ارسالی در

    چیزی نشده که هیچ خودتون و ناراحت نکنید بزارین جونمون بگیرن ببینیم خیالشون راحت میشه ولی نه راحت نمیشه

  • الک دو لک ارسالی در

    خواهشا متن بذارید
    الکی قیمت سازی نکنید هیچ خودرویی گرون نشده
    همه فروشنده هستن ب استناد چ مارکی این حرف میزنید
    وابسته ب کدوم شرکت خودرو سازی هستین ک قیمت میزنید ک مردم حجوم بیارن برای خرید

  • مهدی رنجبر ارسالی در

    به نظرخریدن ماشین بدردنخورفرانسوی اونمهر سری به هربهانه ما راتحریم میکنندمن نمی خ رم هرمی بخرابله اونم پژوورنوماشین ایرانی می خرم اگه حتی لکن باشه ماایرانیاحقمون چون همیشه برای مامرغ همسایه غاز خاک توسر ما

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی یه مملکت صاحب نداشته باشه اینقدر ما شین گرون میشه

  • حامود ارسالی در

    ریدی با این تیتر زنی .

  • علی ارسالی در

    خدا ازتون نگذره که بدبخت شدیم

  • ساسان ارسالی در

    ۴۴۰ میلیون و تبدیل به دلار کنید اونم با نرخ مسخره الان بعد بروید امارات ببینید چه خودرویی میشه خرید و سوار شد ! شماها از یک امارات فسقلی تازه بدوران رسیده بیابان گرد کمترید در مدیریت

  • ناشناس ارسالی در

    خدایاجوونیمون بربادفنارفت لذت وخوشی دنیا روندیدیم به آیندگان بی بضاعت رحم کن!

  • HK ارسالی در

    دوگروه خودروسازی رو ببندن،بااین ماشینهای ی که هیچ کاری روش انجام نداده اند الا قی متها رو فقط افزایش میدهن،واصلا"تقصی ر خدمون است،که ماشینهای بی کیفیت این دو گروه خودرو ساز رو میخریم،اگر اسمش رو خود رو ساز بشه گذاشت.

  • علی ارسالی در

    خودروهای کشاورزان اروپای شرقی که برای کو دکشی و حمل کیسه های سم و بیل و فرغون جاب جا کردن مورد استفاده قرار می گیرد برای ا یرانی بیچاره شده رویا.... شوربختانه آنچن ان دفاعی هم ازش میکنن که انگار بوگاتی شی رون بهشون تقدیم کردن.. آخه عزیزان هموطن چرا میخرید که قیمت این لگن ال ممد (لوگان ال ۹۰بقولکارخونه سازنده)نجومی بشه؟؟منم سال ۷۹خریدم ویه سفر تا سرین اردبیل رفتم و بمحض برگشت فروختمش...نه ریختی داره نه زیرپایی...نه امکاناتی ونه هیچ نکته مثبتی
    ایرانی بجای استفاده از فکر و بهره ‌برداری از تکنولوژی ژاپن صنعت دمده و قدی می رومانی ترکی گلوشو گرفته!!!مگر نه اینک ه هانتر دهه شصت میلادی چهل پنجاه سال بعن وان خودرو ملی پیکان بهش قالب نکردن و خیل ی خیلی هم از این قوطی حلبی دفاع میکردن؟؟ داستان جهان سوم تکرار و تکرار و تکرار شک ست های قبلی هست

  • ناشناس ارسالی در

    یه جوری تیتر زدی قیمت رنو بشدت کاهش پیدا کرده فکر کردم قیمتش نصف شده. پدربیامرز این ماشین سه سال پیش ۴۴ میلیون تومن بوده حالا بالای ۳۰۰ میلیونه. خجالت بکشید با این شیوه مملکت داریتون.

  • الف خوزستان ارسالی در

    واقعا خجالت آوره این قیمت ها .
    دو سال پیش شاسی بلند رنو کولیوس پلاک اروند فول فول ۱۳۵ میلیون بود مشتری نداشت .
    کاش واردات خودرو آزاد میشد . قرار نیس ت در هنه زمینه ها خودکفا باشیم البته خود کفا با جنس به درد نخور

  • ناشناس ارسالی در

    تحریمها خوب اثر کرده به امید خدا مثل کره شمالی سر ملت می آید

  • ناشناس ارسالی در

    چرا یه تیم اقتصادی قوی نمیزارید این وضعو درست کنه بابا نمیتونید جمع کنید این وضعو خوب بیخیال شید نابود کردید مردمو خوب

  • ناشناس ارسالی در

    ۲ سال پیشم میگفتیم گرونه وگرونم بود الان دیگه فاجعه شده این وضع آدم فکر میکنه شا ه ۳ ساله از این مملکت رفته که انقدر تو ا ین دو سه ساله قیمتا عوض شده

ارسال نظر