|
کدخبر: 144110

افت شدید قیمت خودروهای چینی در بازار

کاهش قیمت انواع خودرو در بازار در شرایطی است که خودروهای چینی با پیشتازی در ریزش قیمت‌ها به قیمت فروش این شرکت‌ها نزدیک یا در مواردی برابر شده است.

خودرو افت شدید قیمت خودروهای چینی در بازار

برخی خودروهای چینی که طی چندماه گذشته شاهد افزایش قیمت بیش از ۱۰۰میلیون‌تومانی آنها در نمایندگی‌های رسمی فروش بوده‌ایم را می‌توان در حاشیه بازار با قیمت کمتر از نرخ فروش نمایندگی البته با کارکرد بسیار کم خریداری کرد. مثلا مقایسه فاصله قیمت خودروی چری تیگو۷ مدل‌۹۹ با حاشیه بازار بسیار کم شده است. با این شرایط اختلاف قیمت کارخانه و بازار برخی خودروهای چینی به ۵، ۱۰ یا حداکثر ۳۰میلیون رسیده است.

همچنین قیمت بازار جک‌S۵ اتوماتیک که پیش از این تا مرز بیش از ۸۰۰میلیون تومان افزایش یافته بود نیز اکنون به ۶۲۰میلیون تومان رسیده است. اگرچه اختلاف قیمت بازار و نرخ کارخانه خودروهای چینی قبلا نیز وجود داشته و این امر موجب شده تا تقریبا تمامی عرضه‌کنندگان محصولات چینی طی چند سال گذشته به عرضه اقساطی این خودروها روی بیاورند، اما طی ۲سال اخیر در پی کاهش شدید تیراژ تولید و جهش قیمت‌ها، این شرایط اقساطی جای خود را به فروش نقدی با قیمت‌هایی باورنکردنی داد. با توجه به سیر نزولی نرخ ارز حتی بازگشت شرایط اقساطی نیز احتمالا دردی از بازار خودروهای چینی دوا نخواهد کرد، چراکه دریافت اقساط ۲ و ۳میلیون تومانی سال‌۹۶ باید اکنون به اقساط ۲۰ و ۳۰میلیون تومانی تبدیل شود که طبیعتا امکان پرداخت ماهانه چنین اقساطی برای کمتر خریداری وجود دارد. همچنین تولید و عرضه برخی محصولات چینی مانند آریزو۶ با تیراژ بسیار پایین فعلی چندان قابل توجیه نخواهد بود و به‌نظر می‌رسد رهایی فروشندگان خودروهای چینی از بن‌بست کنونی بدون کاهش قابل توجه نرخ ارز، بسیار سخت خواهد بود.

منبع: همشهری
  • ناشناس ارسالی در

    وقتی شد30میلیون اونوقت ارزان شده
    6 20میلیون ما با اینکه از سن12سالگی کار کر دم تا100میلیون دیدم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها