|
کدخبر: 142799

آخرین جزییات ترخیص خودرو از گمرکات

سخنگوی گمرک گفت: بیش از ۹هزار خودرو که از سال ۹۷ در گمرکات کشور وجود داشت، ترخیص شده است.

خودرو آخرین جزییات ترخیص خودرو از گمرکات

روح‌الله لطیفی ابراز کرد: از حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ خودرویی که از سال ۹۷ در گمرکات کشور وجود داشته بیش از ۹ هزار خودرو ترخیص شده‌اند.

وی با اعلام این مطلب که یک‌هزار و ۱۰۰ خودرو نیز فاقد ثبت سفارش هستند، اظهار داشت: علاوه بر این ثبت سفارش ۴۰۰ خودرو هم باطل شده است.

سخنگوی گمرک ادامه داد: حدود ۷۰۰ خودرو در گمرکات باقی مانده است که قبل از ثبت سفارش وارد کشور شده بودند تا همزمان با ورود به گمرک ثبت سفارش دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه بیش از دوهزار خودرو نیز دارای پرونده قضایی هستند، گفت: خودرو‌های مزبور به‌شرط برائت ترخیص خواهد شد.

لطیفی افزود: گمرک در گذشته کنترل‌کننده کالا برای اخذ عوارض و حقوق دولتی برای کشور‌ها بود، اما بعد از مدتی قوانین تسهیلگری نیز ضمن موارد کنترلی کنار گمرکات دنیا مطرح و در بسیاری از کشور‌ها قوانین مدنظر مصوب شد.

وی همچنین گفت: اعضای سازمان جهانی گمرک نیز به‌دنبال دستیابی به دو موضوع کنترل دقیق ضمن سرعت‌بخشی به عبور کالا از مرز‌ها برای تجارت بین کشور‌ها بوده‌اند.

سخنگوی گمرک یادآور شد: ایران از قدیمی‌ترین اعضای سازمان جهانی گمرک است و سازمان گمرک از قدیمی‌ترین سازمان‌های کشور است.

وی خاطرنشان کرد: به‌نظر بسیاری از کارشناسان اگر هر روز کالایی در گمرک بیشتر متوقف شود یک درصد بر بهای تمام‌شده کالا افزوده خواهد شد در حالی که در تجارت جهانی کاهش قیمت کالا نقش بسزایی برای حضور در بازار رقابتی دنیا دارد.

 

منبع: دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها