|
کدخبر: 141772 شروین اشیدری

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

اجاره خودرو در دبی ارزان تر از تهران؟

اجاره کردن خودرو آن هم در یک شهر لاکچری مثل دبی می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. اما وضعیت قیمت‌ها نسبت به ایران به چه صورت است؟

خودرو اجاره خودرو در دبی ارزان تر از تهران؟

معمولا افراد وقتی به سفر می‌روند چندین گزینه برای رفت و آمد بین نقاط آن شهر دارند. یکی از آنها استفاده از تاکسی و وسایل حمل‌ونقل عمومی است. اما راه دیگر اجاره خودرو برای چند روز است که می‌تواند دردسرهای کمتری داشته باشد و در عین حال هر زمان از شبانه روز بتواند به راحتی در نقاط مختلف شهر گشت و‌گذار کند.

دبی یکی از شهرهایی است که به شدت برای علاقه مندان خودرو جذاب است. در این شهر انواع خودروهای لاکچری را می‌توان اجاره کرد. فرقی نمی‌کند شما بوگاتی دوست دارید یا فراری، جدیدترین گزینه‌ها برای خود نمایی در خیابان‌ها در دسترس است. اما با این حال حتما نیازی به اجاره یک خودرو لاکچری نیست و می‌توانید مدل‌های ارزان قیمت و اقتصادی را نیز اجاره کنید.

در این نوشتار قصد داریم مقایسه‌ای بین هزینه اجاره خودرو در شهری مانند دبی با تهران داشته باشیم. برای تبدیل قیمت‌ها نیز نرخ درهم را حدود ۷ هزار تومان در نظر گرفتیم.

اجاره خودروهای لاکچری

قاعدتا وقتی نام خودروهای لاکچری به میان می‌آید یکی از اسامی که به ذهنتان می‌رسد بنز یا ب‌ام‌و است. به عنوان مثال اجاره بنز c۳۰۰ کبریوله روزی ۵۷۰ درهم یعنی تقریبا ۴ میلیون تومان خواهد بود. اجاره ب‌ام‌و سری ۳ مدل ۲۰۲۰ حدود ۴۵۰ درهم روزانه یعنی معادل ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است. اگر بخواهید پا را فراتر بگذارید و رولزرویس اجاره کنید برای مدل گوست ۲۰۱۹ روزی ۲۲۰۰ درهم باید پرداخت کنید. یعنی در ازای پرداخت روزانه ۱۵ میلیون تومان می‌توانید سوار یکی از لوکس‌ترین خودروها شوید.

اگر بخواهید سراغ خودروهای سوپر اسپرت و جوان پسندتر بروید نیز این امکان وجود دارد. به عوان مثال مرسدس AMG GT مدل ۲۰۲۰ با هزینه ۱۵۰۰ درهم قابل اجاره است. یکی از جدیدترین مدل‌های فراری یعنی F۸ TRIBUTO نیز روزانه ۶۰۰۰ درهم آب می‌خورد که چیزی حدود ۴۲ میلیون تومان خواهد شد.

هزینه اجاره مدل‌های اقتصادی

برای اجاره خودروهای اقتصادی در دبی هزینه زیادی نیاز نیست بپردازید. به طور مثال کیا پیکانتو را می‌توان با روزی ۵۰ درهم یعنی ۳۵۰ هزار تومان اجاره کرد. کیا اسپرتیج ۲۰۱۸ نیز هزینه اجاره ۱۰۰ درهم یعنی ۷۰۰ هزار تومانی دارد. هیوندای النترا و اکسنت را نیز می‌توان با ۸۰ دلار معادل ۵۶۰ هزار تومان برای یک روز در اختیار داشت. برای اجاره خودرویی مانند مزدا ۳ نیز روی ۱۲۴ درهم باید پرداخت کنید.

وضعیت قیمت‌ها در بازار ایران

اما شرایط قیمت اجاره خودرو در بازار ایران به چه صورت است؟ اگر بخواهید دنبال مدل‌های لاکچری بروید یکی از گران‌ترین گزینه‌های موجود بنز اس ۵۰۰ است که البته مدل آن بین ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۳ خواهد بود. برای اجاره این خودرو باید روزانه ۳.۵ میلیون تومان هزینه کنید. رقیب این خودرو یعنی ب ام و سری ۷ نیز روزانه ۴ میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

در خصوص مدل‌های اقتصادی و نسبتا ارزان تر به عنوان مثال کیا اسپرتیج با روزانه ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در اختیار شما قرار می‌گیرد. این در شرایطی است که قیمت اجاره آن در دبی حتی با درهم ۷ هزار تومان ارزان تر و حدود ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود. تویوتا پرادو نیز تقریبا با همین قیمت و نزدیک ۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

در ارزان‌ترین حالت ممکن نیز می‌توانید سراغ سمند بروید که هزینه اجاره آن روزانه ۲۳۰ هزار تومان است. بعد از آن ال ۹۰ با هزینه ۳۱۰ هزار تومانی قرار دارد.

ارسال نظر