|
کدخبر: 141527

ورود موج افزایش قیمت به بازار خودرو

بازار خودرو طی هفته های گذشته به دلیل انتظار کاهش قیمت بدون خریدار مانده و به اصطلاح به خواب خرگوشی فرورفته است اما یکی از عوامل مهم در مقاومت قیمتی خودرو برای کاهش قیمت‌ها مجوز افزایش قیمت فصلی خودروسازان است در عمل ترمز کاهش قیمت را می‌کشند. زمانی که خودروسازان قیمت کارخانه‌ای جدید فصل زمستان را تعیین می‌کند، بازار به این تغییر قیمت واکنش نشان می‌دهد و به دنبال آن فروشندگان قیمت‌های خود را بالا می‌برند.

خودرو ورود موج افزایش قیمت به بازار خودرو

در هفته های گذشته بر خلاف ماه های قبل قیمت خودرو در بازار آزاد روند کاهش به خود گرفت و تعطیلی دو هفته‌ای نمایشگاه های خودرو نیز شتاب کاهش قیمت‌ها را سرعت بخشید البته دلالان بازار طی این مدت سعی در تغییر روند نزولی بازار را داشتند و با اعلام قیمت های مختلف در فضای مجازی باعث ایجاد نوسان شدید و عدم ثبات در بازار شدند و به همین دلیل پس از آغاز فعالیت بازار قیمت مشخص و نهایی از سوی نمایشگاه داران برای خودرو اعلام نمی شد.

اما به دلیل انتظار کاهش قیمت از سوی خریداران و تحویل به زود هنگام خودروهای طرح فروش فوق العاده خودروسازان تلاش دلالان برای افزایشی شدن قیمت ها بی نتیجه ماند و در حال حاضر بازار خودرو بدون خریدار مانده است و انتظار می رود این روند تا پایان آذر‌ماه ادامه داشته باشد.

همچنین بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد که بطور متوسط خودرو های داخلی و وارداتی حدود ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته‌اند به صورتی که نسبت به هفته گذشته قیمت خودرو پراید و پژو ۴۰۵ به تزتیب با ۵ و ۱۰ میلیون افت کرده است.

به گفته فعالان بازار خودرو افزایش نرخ ارز تا حدود ۳۰ هزار تومان باعث افزایش قیمت در بازار شد و حال که قیمت دلار در بازه بین ۲۶ تا ۲۵ تومانی در نوسان است بازار به این نرخ واکنش نشان داده و مقداری از این حباب قیمتی تخلیه شده است.

یکی از عوامل مهم در مقاومت قیمتی خودرو برای کاهش قیمت‌ها مجوز افزایش قیمت فصلی خودروسازان است در عمل ترمز کاهش قیمت را می‌کشند. زمانی که خودروسازان قیمت کارخانه‌ای جدید فصل زمستان را تعیین می‌کند، بازار به این تغییر قیمت واکنش نشان می‌دهد و به دنبال آن فروشندگان قیمت‌های خود را بالا می‌برند.

دلال‌ها مطمئن هستند که هر سه ماه قرار است قیمت ها افزایش پیدا کند. حال که در دی ماه دور چهارم این افزایش قیمت فرا می‌ر‌سد دلال‌ها موج افزایش قیمت را به بازار وارد می کنند که در آیند خودرو‌های خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانند. همچنین افزایش تقاضا خودرو در ماه اسفند نیز می تواند محرک موج جدید افزایش قیمت خودرو در بازار باشد که مدیرت عرضه صحیح خودرو از طریق خودروسازارن می تواند تا مقدار زیادی از التهاب بازار در این ماه بکاهد.

منبع: برنا
  • ناشناس ارسالی در

    یکی دیگر از عوامل گرانی خودرو شما رسانه ها هستید که بازار گرمی میکنید

  • ناشناس ارسالی در

    منظور از دلال همون دولته؟ دقیقا کدوم دول ت منظورتون هست؟
    دلال با سلاح یا دل ال بی سلاح؟

  • رضا ارسالی در

    خود تیتر اتون موج که چه عرض کنم سونامی افزایش قیمت ایجاد میکنه.
    لطفا اول بذارین قیمت ها افزایش پیدا کنن (شاید با توجه به کاهش قیمت دلار و تورم و...افزایش چندانی نداشته باشه یا شایدم کاهشی.

  • محمد ارسالی در

    دوستان گول بالا و پایین کردن قیمت‌ها و ف روش و قرعه‌کشی توسط خودروسازان رو نخورید ...... همه اینها برای فریب دادن مردم زدن جیب آنهاست..... وگرنه در نهایت این خودر وها و با این کیفیت و قیمت محکوم به فنا ه ستند

  • ناشناس ارسالی در

    سلام قیمت دلارکه نزولی بودپس تورمی درکار نیست والکی بازارخودروملتهب نکنید

  • ناشناس ارسالی در

    هیچ ماشین ایرانی بالای 20 میلیون ارزش خریدنداره مردم خودشون روزدن به نادانی واین اشغالهاروبااین قیمتهای نجومی میخرن ماکه پول مفت نداریم اونایی که پول بی زحمت بدست میارن وکم هم نیستن به برکت وجودشرایط فاسدبازارکشورخریدنکنن تاقیمتها ریزش شدیدبکنه

  • مردم ارسالی در

    با سلام
    قرار شد. خودرو متناسب با تورم ، افزایش قیمت صورت گیرد. اما با کاهش قیمت ارز خارجی در دو ماه گذشته
    باعث شده مقداری تورم منفی ایجاد شود.خودرو سازان
    باید متناسب با آن کاهش قیمت دهند. اما سخنان شما حاکی از عدم اجرای صحیح مصوبه است.
    افزایش قیمت متناسب با نرخ تورم. حالا کاهشی شده،
    پس قیمت باید پایین بیاید. نه افزایشی .؟!

  • علیرضا ارسالی در

    وقتی من وشما نخریم ماشین میمونه دست فروش نده.میبینی خودرو یک سال از تحویل گرفتنش گذشته مجبورمیشدن به قیمت واقعی بفروشن

ارسال نظر