|
کدخبر: 141138

خودروی مردمی ارزان در راه بازار

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید خودروهای ارزان نرخ تحت عنوان "خودروی مردمی" با مشارکت صنعت خودروسازی کشور با حداقل هزینه در طراحی خبر داد.

خودرو خودروی مردمی ارزان در راه بازار

فرشاد مقیمی ضمن اشاره به مفهوم خودروی ارزان نرخ در خصوص اقدامات انجام شده در جهت ارزان‌سازی خودروهای تولید داخل اظهارکرد: منظور از تولید خودروهای ارزان‌ قیمت، این است که بتوانیم خودرویی را با حداقل هزینه طراحی کنیم و البته نباید تصور شود که این خودروها از رده خارج یا بی‌کیفیت خواهند بود بلکه خودروهایی مدرن و با طراحی به روز هستند اما طراحی آنها به گونه‌ای است که کمترین هزینه برای تولید آنها صرف شده است.

وی همچنین کاهش هزینه تولید را وابسته به افزایش تیراژ دانست و گفت: در این مرحله قرار بر تولید خودروی ارزان قیمت توسط شرکت ایران خودرو نیست بلکه قرار بر این است که صنعت خودروسازی کشور اقدام به تولید یک خودروی مردمی نماید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: کاهش شدید هزینه‌های سربار از نتایج افزایش تیراژ این خودروها است که می‌تواند در بحث کاهش هزینه‌ها کمک کند.

مقیمی گفت: این خودروها در تیراژ بالا تنها برای بازار کشور دیده نشده و صادرات به خارج از کشور نیز مدنظر است.

وی در ادامه به قوای محرکه این نوع خودروها از جمله حجم پایین موتور آنها اشاره کرد و افزود: عملکرد و کارایی این موتورها در حد موتورهایی است که برای سایر خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو کاهش نرخ این خودروها را تنها منحصر به زمان خرید و فروش ندانست و تصریح کرد: هزینه‌های نگهداری خودرو و مصرف این خودرو نیز باید کاهش یابد بدین معنا که نوع موتور طراحی شده، باید مصرف سوخت را کاهش دهد.

مقیمی افزود: این خودرو یک خودروی سبک با وزنی حداکثر ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم خواهد بود که آلیاژهای خوبی در تولید آن به کار رفته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در مرحله فعلی دو مدل گِلی این خودرو در ایران خودرو ساخته شده و تلاش بر این است که در بهمن ماه امسال این خودرو معرفی و رونمایی شود.

مقیمی در پایان ضمن اشاره به نامگذاری این خودرو تحت عنوان "خودروی مردمی" خاطرنشان کرد: پلتفرم این خودروها به صورت مشترک توسط صنعت خودروسازی کشور ساخته می‌شود و قرار بر این است که قطب‌های اصلی صنعت خصوصی نیز در این حوزه مشارکت داشته باشند.

منبع: خبر خودرو
  • ناشناس ارسالی در

    امیدوارم مردمی باشد نه مردم کش

  • بابک ارسالی در

    ده آخه الاغ تا تو خودرو بسازی و بدی بازا ر و دلال بخره و بعدش ما بخریم که پیر شدی م توی این مملکت روسپه تو

  • عماد ارسالی در

    شما لطف کن از خر شیطون بیا پایین و واردا ت بدون گمرک رو آزاد کنید،ماشین های تمام مردم میشه حدالاقل کیا و هیوندای!!!
    نمیخواد هم ماشین مردمی بسازی،فک کن با د و تا دنده بدن بیرون بگن دنده ۳ و ۴ و دند ه عقب آپشن هست که اونم خرجتون میره بالا !!! 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

  • ناشناس ارسالی در

    احتمالا اون خودرو یه چیزی تو مایه های فر غون باشه مرسی از شما مرسی از زحماتتون

  • ناشناس ارسالی در

    «مقیمی افزود: این خودرو یک خودروی سبک با وزنی حداکثر ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم خواهد بو د که آلیاژهای خوبی در تولید آن به کار رف ته است»

    آلیاژ خوب از نظر ای ران خودرو و سایپا یعنی حلبی رنگ شده برای بدنه که با فشار دست بهش قر میشه ، فولاد درجه سه برای زیر و بند و شاسی که با افت ادن خودرو در چاله و دست انداز کج میشه ، آلومینیوم کرم خورده برای موتور که بعد از طی چهار پنج هزار کیلومتر نیاز به تعویض پیستون و سرسیلندر و بلوک سیلندر پیدا میک نه

    موتور این خودرو هم حتما همان موتور ۳ سیلندر ابداعی و از شاهکارها ی ایران لگنه که بدلیل حجم کم ، همانند مو تور تی یو فایو که ایران خودرو روی همه چی داره میخروندش و بزودی روی کامیون های ای ران خودرودیزل هم نصب خواهد شد !!! ، مجبو ره همیشه با دور بالا کار کنه و بدلیل وسی ع بودن ایران و‌ طولانی بودن جاده ها و خی ابان ها و کوهستانی و شیب دار بودن مناطق زیادی از ایران ، خیلی زود بخاطر تحمل فشا ر مداوم میپکه و خراب میشه.

    مسوولین و مهندسان صنعت خودرو ایران هنوز نمیدونن که خودروهای با موتور کم حجم به درد کشورهای وسیعی مثل ایران نمی خورن چون خیلی زود مستهلک میشن. دلیل اصلی اینکه خ ودروهای فرانسوی در آمریکا بازار ندارن ای نه که فرانسوی ها خودروی کوچک با موتورهای کم حجم تولید میکنن که فقط به درد کشورها ی کوچک مثل کشورهای اروپایی میخورن نه کشو ر عظیمی مثل آمریکا یا ایران که جاده های صدها و چند هزار کیلومتری دارن و موتور کم حجم باید صدها کیلومتر با دور بالا و تحت فشار زیاد کار کنه تا خودرو از شهری به ش هر دیگه بره در صورتیکه موتورهای بزرگتر ا ین مسافت های زیاد را با دور کمتر و فشار پایین تری طی میکنن و عمر مفیدشون افزایش پیدا میکنه

  • شهاب ارسالی در

    شما نمیتونید ماشین از رده خارجی رو که 20 ساله دارید تولید میکنید و هزینه قالبها و ..... سربار تولیدش الان چند بار صفر شد ه رو به قیمت منطقی بفروشی و جز پایین آور دن کیفیت به همراه گران تر کردن آن کاری ن کردید ، حالا اومدی ادعای خودروی مردمی می کنید. حتما میخواید یک سفره جدید به اسم م ردم برای خودتون پهن کنید. .... خودتونید.

  • لشکری ارسالی در

    قیمتها رو مردمی کنین نه خودروها رو

    • ناشناس ارسالی در

      پس شمافرغون خودرو میسازید۳تاچرخ اضافه کر دین ۱۰قوطی حلبی یک موتورکم حجم شدخردوخود رو

  • ناشناس ارسالی در

    اگر صنعت خودرو سازی می خواهد پایدار بمان د در وحله اول باید هزینه های سربار را کا هش دهد ، نیروهای مازاد سفارشی را حذف کند و از تجربه خودرو سازان برتر دنیا استفاد ه کند.

  • ناشناس ارسالی در

    چه خوب خودر ومردمی با استقامت بالا مانند مرسدس بنز المان که پنجاه سال دوام میاره

  • H ارسالی در

    اخ جون از پراید بدترم هست😱

  • قدرت طهماسبی ارسالی در

    فقط مناسب آب و هوای ایران و فصول مختلف سال باشه ،زمخت ،بد شکل ،خیلی کوچک و خیلی بزرگ نباشه ،امکانات، ایمنی ،مصرف سوخت مناسب و قیمت متعادل داشته باشه و در شان ملت غیور و متمدن ایران عزیز باشه انشاءالله.

  • قدرت طهماسبی ارسالی در

    پراید با موتور پیکان یا برعکس نباشه ،چونکه پراید و پیکان قبلا مردمی بودند و حاصل ازدواجشان میشه خودروی مردمی جدید

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی باقی تولیدات خودروی مردمی نیست خودر وی دولتمردیست

  • بازنشسته ارسالی در

    خجالت آوره بخدا بعد گذشت ۵۳سال هنوز وعده سر خرمن میدهید......

  • امیر ارسالی در

    بخدا دروغ میگه شما از سمند آشغال تر مگه داریم کردیتش 250 میلیون که ارزش واقعیش 2 0 میلیون نیست دروغ نگو

  • آرش ارسالی در

    جوری حرف میزنند که انگار بقیه ماشیناشون که زور تپون قیمتاشون را بردند بالا، بالا ی صد میلیون می ارزند، حیف صد ریال

  • ناشناس ارسالی در

    آفرین چقدر به فکر مردم هستید واقعا مرحبا بعد که تولید بشه قرعه کشی چند ساله داره برا تحویل حتما سالی یه قطعه میدن به مرد م تاخودشون هر جور دوست دارن ماشینشون رو بسازن زهی خیال باطل.

  • حسین ارسالی در

    خودروی بی کیفیت گران قیمت که اینه
    وای به حال خودروی ارزان قیمت😬

  • ناشناس ارسالی در

    درعوض موشک داریم از همه نوع 😂😂😂

  • رضا ارسالی در

    دوستان اصلا منتظر آزاد شدن واردات خودروهای خارجی نباشید در دراز مدت ملت رو بیچاره و کشور رو وابسته میکنند به قرآن اگر صنعت خودرو سازی رو فقط یکسال،تاکید میکنم فقط یکسال بدن دست سپاه بهترین ماشین با پایین ترین قیمت و مدرن ترین امکانات می سازه که همه دنیا شگفت زده بشه
    فقط علاج و راه چاره و نجات مردم و تنها راه قوی شدن اینست که صنعت خودرو سازی و اساسا مدیریت کشور باید بیفته دست شاگردان شهید فخری زاده و همفکران حاج قاسم سلیمانی نه دست لیبرالهای غرب زده و مزدور و خود باخته و از مخ تعطیل که هر روز نماز صبحشان را رو به آمریکا و غرب میخوانند.
    مشکل اساسی همه کشور اینستکه زور و پول و قدرت همه افتاده دست لیبرالهای بیگانه پرست که اصلا جوان ایرانی رو باور ندارن.
    بعد از ۸ سال هم هر گندی بزنن به پای رهبری و سپاه و دولت سایه میندازن که اینها نگذاشتن ما کار کنیم یکی نیست بپرسه که آخه ملعونین وقتی که با فریب و حقه بازی میخواستین رای بگیرین مگه نمیدونستین این کشور رهبر داره سپاه داره چرا آنوقت میگفتین اگه ما بیاییم کشور رو گل و بلبل میکنیم!!!؟؟؟
    بله دوستان همه این نخاله ها با رای من و شما آمدن روی کار!!!
    رفیق حواست رو پرت نکنن جوان ایرانی که موشک سجیل وعماد و سامانه سوم خرداد می سازه از ساخت خودرو عاجزه!!!؟؟؟
    مثل این که به سازنده هواپیما بگی نمیتونه یه فرغون بسازه!؟ چقدر خنده داره!؟
    فقط دلالان و زالو صفت ها و لیبرال های دولتی و خصوصی نمیگذارن، نمیگذارن چون منافع شان به خطر میفته.
    در انتخاب ۱۴۰۰ خوب چشات رو باز کن رفیق.
    از یه سوراخ ۱۰ بار گزیده نشیم
    #بصیرت
    #بصیرت
    #عمار
    #رای
    #سردار سلیمانی
    # فخری زاده
    #فخر ایران

  • ر ارسالی در

    پراید دوباره تولید می شود، این ماشین که سبک هستش خدای نکرده با سمند تصادف کند چیزی از سرنشینان ماشین باقی می ماند

  • رضا ارسالی در

    به خدا دروغ می گند می خواهند به بهانه ای ن کار پول جمع کنند حالا ببین الکی بگویند خودرو مثلا ۷۰ میلیون بعد بگند نمی صرفه ۵۰۰ میلیون ما ضرر میکنیم می خواهند ملت ر ا سر کیسه کنند

  • محمد ارسالی در

    دقت کردید ! گفت ۷۰۰ کیلو ! به احتمال ۱۰۰ درصد خودرویی که میگن از پراید هم اشغال تر خواهد بود
    همین الانشم پژو پارس هایی گه تولید میکنن شما یزرا فشار به سقف ش وارد کنی تو میره
    یعنی اگه یه شب برف سنگین بیاد و تا صبح طوری بشه کا برف سنگین بشه رو سقف صبح میری میبینی سقف ما شینت یه تو رفتگی عظیمی پیدا کرده
    پارسال دومادمون با یا پارس خشک تصادف کرد و چپ کرد و قتی ماشینو دیدم سقفی براش نب ود
    بخاطر ضعیف بودن شاستی قسمت عقب ش به کل شکستی بود و از اتصار صندوق عقب ت ا خورده بود و با یه فشاری که حین تصادف ب ه قسمت جلو وارد شده بود کلا دم و دستگاهش پایین اومده بود اینهم از خودرو ملی
    نمیدونم تست تصادفی که برای دنا ساختن رو دیدی یان، توی اون تست تصادف کاپوت ماش ین بکل نابود شد ولی به سقف و ستون اسیبی وارد نشد ولی جالب اینجاست که چرخهای عقب ماشین در اون فیلم بلند نشد! این یعنی این که با سرعت کمتر از ۵۰ کیلومتر با مانل بر خورد داشته چون در یرعت بالای ۵۰ بخاطر فش اری که وارد میشه ار چقدر هم خودرو کم اسی ب ببینه حتما چرخهای عقبش باید بلند بشه!

  • ناشناس ارسالی در

    خودروی مردمی یعنی کره یعنی ژاپن یعنی آلم ان که اگه بری خودروی اون کشور رو بخری نص ف قیمت باهاتون حساب می کنن. شرکت هاشون د ر مقابل شما تعظیم می کنن و .... بازم بگم بی شرفا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها