|
کدخبر: 140368

سقوط قیمت خودرو سایپا + جدول قیمتی ۱۸ آذر

از اواخر سال ۱۳۹۸ کم‌کم قیمت خودرو روند صعودی خود را آغاز کرده و استارت افزایش قیمت را زد.

خودرو سقوط قیمت خودرو سایپا + جدول قیمتی ۱۸ آذر

تا حدی که قیمت پراید با رسیدن به سقف ۲۰ میلیون صدای بسیاری از کاربران را درآورد و کمپین‌هایی برای نخریدن این خودرو به راه افتاد. اما این کمپین‌ها نه تنها نتوانست از افزایش قیمت پراید جلوگیری کند، بلکه به دیگر خودروها نیز سرایت کرد. تا جایی که امروز برای خرید یک پراید بدون زه کناری باید حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم.

قیمت خودرو سایپا که با تنوع کمتر نسبت به دیگر خودروهای ملی در حال معامله هستند نیز مثل بقیه روند نزولی را در پی داشته است. البته که پراید دردسرساز در این چند روز اخیر چند میلیون تومانی گران‌تر شده است ولی بقیه خودروهای سایپا همچنان رو به کاهش دارند. فرصت‌های فروش فوق‌العاده این کمپانی نیز می‌تواند به این روند کاهشی قیمت خودرو سایپا کمک کند تا به زودی به ثبات در این بازار برسیم.

پراید


 

سایپا۲

پراید از یک پیشرانه ۱.۳ لیتری برای تامین قدرتی برابر ۷۱ اسب بخار و گشتاوری ۱۰۸ نیوتن متری استفاده می‌کند. این خودرو به دلیل مصرف سوخت کم، هزینه‌های پایین نگهداری و ابعاد جمع و جور یکی از بهترین گزینه‌ها برای رانندگی در سطح شهر است. اما ایمنی پایین آن در کنار فرمانپذیری نه‌چندان دلپذیر باعث شده که مسافرت با پراید در جاده‌های ایران به یکی از پر ریسک‌ترین تصمیمات تبدیل شود.

تیبا

پس از خارج شدن پراید از خط تولید سایپا، تیبا به عنوان یکی از گزینه‌های جایگزین برای این خودروی پرکاربرد و محبوب معرفی شد. تا پایان بهار سال ۱۳۹۹ خرید تیبا حتی در بازار آزاد با قیمتی در حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان امکا‌ن‌پذیر بود. در حالی که در بازار امروز خودرو، قیمت تیبا نیز به بالای ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری برای تامین توان خود استفاده می‌کند که به ادعای سایپا می‌تواند استانداردهای یورو ۴ را برآورده کند. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر ۸۷ اسب بخار را در ۵۳۰۰ دور بر دقیقه برای تیبا به ارمغان آورد. تیبا نیز با مصرف سوخت حدود ۷ لیتر در مسیرهای ترکیبی توانسته نام خود را به عنوان یک خودروی کم مصرف به ثبت برساند.

ساینا

ساینا یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی سایپا برای جایگزین کردن پراید است که نسخه فیس لیفتی از تیبا به شمار ‌می‌رود. این خودرو هم مانند تیبا از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر برای تامین توان خود استفاده می‌کند. توان ۸۷ اسب بخاری ساینا باعث شده که این خودروی جمع و جور نتواند به عنوان یک خودروی خانوادگی برای خانواده‌های پرجمعیت مورد استفاده قرار گیرد.

کوییک

سایپا۳

کوییک سومین گزینه سایپا به عنوان خودروی ملی است که از سال ۹۷ به سبد محصولات این شرکت اضافه شده است. کوییک خودرویی در کلاس هاچ‌بک کراس است که به دلیل قیمت ارزان‌تر نسبت به دیگر خودروهای حاضر در این کلاس مانند رنو ساندرو و H۳۰ کراس، توانسته به فروش خوبی در این بازار دست پیدا کند. ظاهر این خودرو بسیار شبیه به ساینا است. تا جایی که شاید بتوان آن را نمونه هاچ‌بک ساینا دانست. اما امکانات خوبی مانند کروز کنترل، دوربین عقب، صندلی برقی راننده و ورود و استارت دکمه‌ای توانسته کوییک را به یک خودروی اسپرت محبوب تبدیل کند..

وانت زامیاد

وانت زامیاد یا در اصطلاح عامیانه نیسان آبی، یکی از محبوب‌ترین خودروهای باری در میان ایرانیان است. این خودرو در سه صورت دیزلی، انژکتوری بنزینی و انژکتوری دوگانه‌سوز به بازار است. پیشرانه دیزلی وانت زامیاد با حجم ۲.۸ لیتر قادر است توانی در حدود ۹۳ اسب بخار و گشتاوری برابر ۲۳۵ نیوتن متر تولید کند. این اعداد برای پیشرانه ۲.۴ لیتری بنزینی برابر ۱۰۰ اسب بخار و ۱۹۰ نیوتن متر است. در حالت دوگانه‌سوز پیشرانه ۲.۴ لیتری می‌تواند توانی برابر ۹۰ اسب بخار و گشتاوری ۱۸۰ نیوتن متری تولید کند.

در ادامه جدول قیمت روز خودروهای سایپا را با هم در یک بازه ۱۵ روزه می‌بینیم.


 

جدول-سایپا

نوسانات قیمت خودرو در ماه‌های اخیر باعث شده که خریداران در یک استرس همیشگی برای خرید خودرو به سر برند. به‌طوری‌که هرگز نمی‌توان به طور دقیق به این سوال پاسخ داد که اگر امروز خودرو بخریم، آیا فردا سود خواهیم کرد یا ضرر؟ البته این موضوع شاید برای خریدارانی که از خودرو تنها به عنوان یک کالای مصرفی استفاده می‌کنند، چندان اهمیت نداشته باشد. اما برای افرادی که در این حوزه سرمایه‌گذار هستند، از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است.

با استفاده از ابزار قیمت خودرو سایپا همراه مکانیک می‌توانید هر لحظه در هر جایی که هستید قیمت خودرو مورد نظرتان را به صورت لحظه‌ای (مشابه تصویر بالا) ببینید. با انتخاب گزینه‌های مختلف می‌توانید قیمت خودرو کارشناسی‌شده را با جزییات ببینید. در پایین صفحه نیز نمودار تغییرات قیمت خودرو می‌تواند روند تغییرات را به شما نشان دهد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر