|
کدخبر: 136946

قیمت خودرو در بازار همچنان در مدار کاهش

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: اگرچه نمایشگاه‌های خودرو از شنبه به مدت دو هفته تعطیل هستند اما آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که قیمت‌ها همچنان کاهشی است.

خودرو  قیمت خودرو در بازار همچنان در مدار کاهش

سعید موتمنی اظهارکرد: نمایشگاه‌های خودرو از روز شنبه تعطیل شده‌اند و این تعطیلی تا ۱۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت اما آگهی‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که روند کاهشی قیمت‌ ها ادامه دارد و خریدار زیادی وجود ندارد؛ باید در نظر داشت که هر چه نرخ ارز کاهش بیشتری را تجربه کند، به همان میزان نرخ خودرو هم پایین می‌آید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو افزود: آخرین به روزرسانی قیمت‌ها از سوی نمایشگاه داران خودرو مربوط به پنج شنبه ۲۹ آبان می‌شود که نشان می‌دهد نرخ خودروهای داخلی، مونتاژ و خارجی نسبت به ۲۵ تا ۳۰ روز قبل، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین قیمت‌های بازار خودرو که مربوط به ۲۹ آبان ماه می‌شود، خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ با نرخ ۱۸۹ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با نرخ ۱۸۵ میلیون تومان، سمند با نرخ ۱۶۱ تا ۱۶۲ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ با نرخ پایه ۱۰۰ میلیون تومان، تیبا صندوق دار با نرخ ۱۱۷ میلیون تومان، تیبا ۲ با نرخ ۱۲۸ میلیون تومان و ساینا با نرخ ۱۳۰ میلیون تومان معامله شده است.

موتمنی گفت: کانال نمایشگاه‌های خودرو و شماره‌گذاری تعطیل است از این رو نرخ خودروها درحال‌حاضر به صورت رسمی نیست اما به طور کلی با توجه به وضعیت بازار و تولید و نرخ ارز، انتظار کاهش بیشتر نرخ وجود دارد.

منبع: مهر
  • ایرانی ارسالی در

    خودرو در بازار دست دوم حساب می شه مگه کس ی مغز خر خورده باشه بیاد خودو دست دوم رو بالای قیمت کارخانه بخره

  • ناشناس ارسالی در

    سلام...اگرنرخ ارزثابت شودمصادف باقیمت خو دروقیمت فولادومیلگردوموادغذایی وخشکباروم وادپروتیینی نزولی شودوطلاهم ارزان شودیعن ی تعادل دربازارولی اگریک قلم کالامثل خود روارزان شودبه محض بازشدن نمایشگاههاجهشی دوبرابرشایدداشته باشد

  • ناشناس ارسالی در

    چون دولت از بالا بودن دلار ارضاق میکند د لار همچنان بالا میماند به تبع همه چیز با لا باقی میماند

ارسال نظر