|
کدخبر: 119898

قیمت قطعات یدکی پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ در بازار؟ + جزییات

در سال های اخیر با توجه به افزایش عمق داخلی سازی ۲۰۶ و ۲۰۷، این محصولات با افت کیفیت قابل توجهی مواجه شده اند. به گونه ای که پژو ۲۰۶های تولید سال های گذشته به مراتب باکیفیت تر از مدل های جدید هستند. اما هنوز هم مردم این خودروها را دوست دارند و همچنان خانواده ۲۰۶ و ۲۰۷ از محبوب ترین خودروهای داخلی به شمار می روند.

خودرو قیمت قطعات یدکی پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ در بازار؟ + جزییات

برند «پژو» سال هاست که در بازار خودروی ایران حضور دارد. پژو از گذشته های دور برندی شناخته شده در بین ایرانی ها بوده است. عرضه «مدل ۴۰۵» توانست دوران جدید پژو در ایران را رقم بزند، اما ورود «مدل ۲۰۶» رونقی تازه به بازار خودروهای پژو در کشورمان بخشید. ۲۰۶ سال هاست توسط شرکت «ایران خودرو» به تولید می رسد. به نظر نمی آید که به این زودی ها هم قصد خداحافظی با خط تولید را داشته باشد. در اواخر دهه هشتاد شمسی، ایران خودرو تصمیم به عرضه فیس لیفت رسمی پژو ۲۰۶ گرفت. این خودرو که در بازارهای جهانی با نام “۲۰۶+” شناخته می شود، در بازار کشور ما تحت عنوان “۲۰۷i” عرضه شد. با توجه به عدم حضور پژو ۲۰۷ اصلی در بازار ایران، پژو و ایران خودرو تصمیم گرفتند که ۲۰۶+ را به عنوان جانشین این خودرو در کشورمان روانه بازار کنند.

قطعات فنی

در بخش فنی از دیسک و صفحه شروع می کنیم. قطعه ای که برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با تیپ ۵ متفاوت است؛ دیسک و صفحه تیپ ۲ اگر ساخت «والئو» فرانسه باشد، بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد! اما مدل های ساخت آلمان را می توان با قیمت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم پیدا کرد. همین قطعات برای تیپ ۵ گران تر می شوند. به گونه ای که دیسک و صفحه والئو و آلمانی تیپ ۵، به ترتیب، ۲ میلیون و ۴۰۰ و ۲ میلیون ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارند. تسمه تایم، که در پژو ۲۰۶ قطعه ای مصرفی و پرکاربرد است، برای تیپ ۲ در حدود ۲۵۰ هزار تومان و برای تیپ ۵ بیش از ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارد. قیمت های نام برده برای جنس های ساخت ایران هستند. سنسور اکسیژن ۲۰۶ اگر ساخت شرکت “ngk” ژاپن باشد، این روزها بیش از ۶۰۰ هزار تومان فروخته می شود. واشر سرسیلندر پژو ۲۰۶ در مدل شرکتی ساخت ایران با حدود ۱۳۰ هزار تومان قابل خریداری است. ECU، یا کامپیوتر مرکزی خودرو، برای پژو ۲۰۶ اگر ساخت شرکت «کروز» باشد، بیش از ۳ میلیون تومان قیمت گذاری می شود. نوبت به تسمه دینام می رسد. قطعه ای که معمولاً ساخت چین است و البته قیمت پایین تری از تسمه تایم دارد. تسمه دینام پژو ۲۰۶ را در محدوده ۲۰۰ هزار تومان می توان خریداری کرد.

پمپ هیدرولیک پژو ۲۰۶ ساخت ایران است و بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. کمک فنرهای جلوی ۲۰۶ در سمت چپ و راست، بین ۳۲۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بسته به جنس و کشور سازنده قیمت گذاری می شوند. کاتالیزور اگزوز پژو ۲۰۶ با الزامات آلاینده، هم برای تیپ ۲ و هم تیپ ۵، در نسخه ساخت شرکت «ایران دلکو» نزدیک به ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می ارزد. دیسک ترمز چرخ های جلوی تیپ ۲ و تیپ ۵، با برندهای ایرانی گوناگون، از ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان قابل خریداری اند. همین دیسک ها اگر وارداتی باشند، از ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان قیمت پیدا می کنند. رادیاتور آب پژو ۲۰۶، که توسط شرکت «کوشش رادیاتور» تولید می شود، برای تیپ ۲ حدوداً ۳۲۰ هزار تومان و برای تیپ ۵ اندکی بیش تر از ۴۵۰ هزار تومان قیمت دارد. واترپمپ پژو ۲۰۶ تیپ ۵، با برندهای ایرانی متفرقه و شناخته شده، از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. همین قطعه برای تیپ ۲ نیز در همان محدوده قیمتی قابل خریداری است. استپر موتور ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ اگر ساخت ایران باشد، با قیمت کم تر از ۱۵۰ هزار تومان هم قابل تهیه است. اما استپر موتور ساخت برندهای خارجی، همچون «مگنت مارلی»، گاه تا ۵۰۰ هزار تومان نیز قیمت گذاری می شوند. لنت ترمز جلو و عقب تیپ ۵، در مدل های ساخت شرکت ایرانی «تکستار»، حدود ۳۰۰ هزار تومان و در مدل های ژاپنی وارداتی ۴۰۰ هزار تومان می ارزد. لنت ترمز جلوی تیپ ۲ نیز در همین محدوده قیمتی قابل خریداری است. لنت ترمز عقب تیپ ۲ هم با برندهای متفرقه تا ۱۰۰ هزار تومان نیز در دسترس است، اما با برندهای معتبر، بیش از ۲۰۰ هزار تومان قیمت می خورد.

قطعات تزیینی

پروژکتورهای جلوی پژو ۲۰۶ ساخت ایران هستند و با حدود ۹۰ هزار تومان، به صورت تکی، در دسترس اند. چراغ مه شکن عقب پژو ۲۰۶ هم با قیمت حدود ۶۰ هزار تومانی قابل خریداری است. چراغ های جلوی ۲۰۶ اگر ساخت شرکت کروز باشند، با حدود ۳۰۰ هزار تومان، به صورت تک عددی، قابل تهیه هستند. اما چراغ های جلوی ۲۰۶ با مارک های ایرانی دیگر همچون «مدرن»، «جمع ساز»، “SNT” و… نیز در بازار یافت می شوند که گاه نصف چراغ های کروز قیمت دارند! چراغ های عقب ۲۰۶ در نسخه های موسوم به صادراتی، توسط چند شرکت مختلف به تولید می رسند؛ اگر ساخت شرکت جمع ساز باشند، کم تر از ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارند. می توانید این چراغ ها را با مارک های دیگر نیز در همان بازه ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان خریداری کنید. سپر عقب رنگ شده پژو ۲۰۶ هاچ بک با برند «مهرخواه»، حدود ۳۸۰ هزار تومان قیمت دارد. سپر جلوی ۲۰۶ نیز توسط همین شرکت به تولید می رسد و به صورت رنگ شده در همان بازه کم تر از ۴۰۰ هزار تومان قابل خریداری است. سپرهای جلو و عقب ۲۰۶ با برندهای متفرقه نیز در بازار یافت می شوند که اندکی ارزان تر هستند. سپر عقب پژو ۲۰۶ SD با توجه به تیراژ تولید کم تر، قیمت بالاتری دارد. این سپر هم با برند مهرخواه در بازار موجود است و بیش از ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. گلگیر جلو چپ یا راست پژو ۲۰۶، ساخت شرکت «ایساکو»، با بودجه حدود ۴۰۰ هزار تومانی در دسترس است. گلگیر عقب ۲۰۶ با توجه به ابعاد بزرگ تری که دارد، گران تر هم هست و بر روی محدوده ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

پژو ۲۰۷i، یا همان ۲۰۶+، در بخش فنی کاملا، با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مشترک است، اما در بخش ظاهری و تزیینی، ۲۰۷ قطعات منحصر به خود را دارد. قیمت قطعات تزیینی ۲۰۷ به شکل فاحشی از ۲۰۶ گران تر است. به عنوان مثال، هر یک عدد از چراغ های عقب ۲۰۷های جدید، که عمدتاً ساخت کروز هستند، در بهترین حالت بیش از ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد. نوبت به چراغ های جلوی ۲۰۷ که می رسد قیمت ها فضایی تر می شوند! این چراغ ها عمدتاً با دو برند کروز و مدرن در بازار قابل تهیه هستند. چراغ های جلوی ۲۰۷ با مارک کروز بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در هر طرف قیمت دارند. اما همین چراغ ها اگر ساخت مدرن باشند تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت قیمت پیدا می کنند. چراغ های پروژکتور جلوی ۲۰۷ در هر طرف، حدود ۱۰۰ هزار تومان می ارزند و ساخت شرکت مدرن هستند. مه شکن عقب ۲۰۷ هم که فقط در سمت راست دارای چراغ است، تقریباً ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارد. پوسته سپر جلوی پژو ۲۰۷ به صورت رنگ شده از مارک کروز در بازه قیمتی ۹۵۰ تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان موجود است. البته قیمت های بالاتر هم برای این قطعه در بازار به گوش می رسند. سپر عقب ۲۰۷ اگر ساخت کروز باشد، بیش از ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد، اما این سپر با برندهای دیگر هم در بازار یافت می شود که با قیمت حدود ۴۰۰ هزار تومانی به فروش می رسند. سپر عقب پژو ۲۰۷ SD، که قطعه ای به شدت کمیاب است، با قیمت هایی بالا به فروش می رسد؛ برچسب قیمت این سپر را گاه فراتر از ۲ میلیون تومان هم اعلام می کنند!

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها