|
کدخبر: 119181

نرخ دلار روی قیمت خودرو اثر می گذارد؟ + پیش بینی وضعیت بازار

یک فعال بازار خودرو می‌گوید: از روز سه‌شنبه هفته گذشته تمام بازارها روند افزایشی داشتند. به همین دلیل به نظر می‌رسد با افزایش قیمت دلار قیمت خودرو هم در هفته آینده گران ‌شود.

خودرو نرخ دلار روی قیمت خودرو اثر می گذارد؟ + پیش بینی وضعیت بازار

در چهارمین روز هفته یعنی از روز سه شنبه (۹۹/۶/۴) تمام بازارها افزایشی بودند؛ دلار از کانال ۲۳هزار تومانی با قدرت بیشتری عبور کرد، سکه تمام بهار آزادی به کانال ۱۱ میلیون تومانی نزدیک‌تر شد و شاخص کل بورس پس از چند روز ریزش، سبزپوش شد. آیا افزایش قیمت دلار بر روند افزایشی قیمت خودروها در بازار اثرگذار است؟

در همین حال یک فعال بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو هفته آینده روند صعودی دارد یا خیر؟ گفت: از روز سه شنبه (۹۹/۶/۴) تمام بازارها روند افزایشی داشتند. آنچه به نظر می‌رسد با افزایش قیمت دلار قیمت خودرو در هفته آینده نیز گران خواهد شد.

فیروز نادری افزود: در آخرین معاملات هفته گذشته یعنی روز چهارشنبه (۹۹/۶/۵) پراید با دو میلیون تومان افزایش به قیمت ۸۵ میلیون تومان رسید. همچنین پرشیا نیز با افزایش پنج میلیون تومانی به قیمت ۱۸۳ میلیون تومان نزدیک شد. تیبا نیز با سه میلیون تومان افزایش نیز قیمت ۹۸ میلیون تومان را ثبت کرد.

او اظهار کرد: متاسفانه یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو بعد از افزایش قیمت ارز به موضوع عدم تحویل خودرو از سوی خودروسازان مرتبط می‌شود. در دو هفته گذشته تحویل خودروهای ویرایشی سرعت داشت اما حالا این خودروها با تاخیر به‌دست مردم می‌رسد. همین عامل قیمت خودروهای داخلی را از دو میلیون تومان تا پنج میلیون تومان افزایش داد.

منبع: تجارت نیوز
  • محمد ارسالی در

    همه چیز را سر دلار خورد نکنید اول از خودتون حرف بزنید بعد دلار ببینم چرا ایقد نوسان نوسان میکنید ایقد ازادانه برای افزایش ی قیمت خودرو تصمیم میگیرید چرا به دلار تمام میشود والا کرونا اومد و بهتون نشون بده گرانی نکنید به گرایش انسانی و انسان بودن احترام بذارین اما جنایت افرادی نامشهود اولا از این همه اقدامات امریکا شرم اورتر است ازجنگ و خونریزی داعش ظالمانه تر است اسمتون رو مسلمون میذارین حق مردم ایران زمین این نیست از سیاست اقتصاد و کارشناس و تحریم سو استفاده کنید به حق مردم ظلم نکنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها