|
کدخبر: 113515

تفاوت ‌های تیوولی مونتاژی و وارداتی چیست؟

شنیده ها حاکی از آن است که رامک‌خودرو پس از آغاز همکاری مشترک خود با واحد تولیدی نوراموتور پارس در شهرک صنعتی کاوه، بخشی از قطعات منفصله تیوولی را به روش SKD وارد خط تولید و نمونه‌های اولیه این محصول را تولید کرده است.

خودرو تفاوت ‌های تیوولی مونتاژی و وارداتی چیست؟

باگذشت تقریبی ۲سال از اعمال قانون ممنوعیت واردات خودرو به کشور، این روزها بر تعداد مشتریان شاکی از شرکت‌های واردکننده خودرو افزوده شده و موج گسترده‌ای از نارضایتی‌ها شکل گرفته، این درحالی‌است که هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران و نهاد ریاست‌جمهوری درخصوص خودروهای وارداتی مانده در گمرکات کشور تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند که این موضوع تاخیرهای زیادی را برای انجام تعهدات این شرکت‌ها به‌وجود آورده است.

اما نکته قابل‌تامل در این‌باره، حضور برخی شرکت‌ها در لیست خودروهای مانده در گمرکات کشور است که تاکنون هیچ‌گونه تخلفی از سوی آن‌ها ثبت نشده و به لحاظ قانونی هم هیچ مشکلی برای ترخیص خودروهای‌شان وجود ندارد. با این وجود درحال‌حاضر بسیاری از خودروهای مانده در گمرکات کشور شامل برندهای کره‌ای و ژاپنی می‌شوند که اتفاقا عمده تعهدات معوق شرکت‌های واردکننده نیز مربوط یه همین برندها می‌شود.

رامک‌خودرو؛ یکی از همین شرکت‌های واردکننده خودرو است که به دلیل عدم اخذ مجوز ترخیص خودروهای خود از گمرکات کشور، با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند. طبق آخرین اطلاعات به‌دست‌آمده درحال‌حاضر این شرکت نزدیک به ۸۰۰دستگاه سانگ‌یانگ تیوولی در انبارهای گمرک دارد که با آغاز فرآیند ترخیص و تحویل به مشتریان، بخش عمده‌ای از مشکلاتش برطرف خواهد شد.

ازسوی‌دیگر این شرکت که از مدت‌ها قبل برنامه تولید و مونتاژ این کراس‌اوور پرفروش را در کشور دنبال می‌کرد، اکنون به‌مرحله پیش‌تولید رسیده و نمونه‌های تجاری‌سازی‌شده‌ را آماده کرده است. اما از آن‌جاکه طبق قانون و دستورالعمل‌های اجرایی امکان تولید و عرضه خودرو تا زمان تحویل تمام نمونه‌های وارداتی وجود ندارد، این شرکت نمی‌تواند تا زمان ترخیص تمامی خودروهای سانگ‌یانگ تیوولی از گمرکات کشور و تحویل آن‌ها به مشتریان، عرضه نمونه‌های مونتاژی و تولید داخل را آغاز کند.

با این وجود شنیده‌ها حاکی از آن است که رامک‌خودرو پس از آغاز همکاری مشترک خود با واحد تولیدی نوراموتور پارس در شهرک صنعتی کاوه، بخشی از قطعات منفصله تیوولی را به روش SKD وارد خط تولید و نمونه‌های اولیه این محصول را تولید کرده است.

 تفاوت‌های تیوولی مونتاژی و وارداتی

آن‌طور که مشخص است سانگ‌یانگ تیوولی مونتاژ داخل از همان ظاهر فیس‌لیفت مدل ۲۰۱۸ برخوردار است و چهره‌ای جذاب‌تر و به‌روزتر نسبت‌به نسخه‌های اولیه وارداتی دارد. همچنین این محصول از لحاظ فنی و ساختاری هیچ تفاوتی با نمونه وارداتی نداشته و با همان پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی راهی بازار خواهد شد. پیشرانه این کراس‌اوور می‌تواند نیرویی معادل ۱۲۸اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۶۰نیوتون‌متر تولید و از طریق جعبه‌دنده ۶سرعته اتوماتیک ساخت شرکت آیسین به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

براین‌اساس می‌توان انتظار داشت این محصول سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۶ را داشته باشد.

 امکانات رفاهی و آپشن‌ها

 شنیده‌ها حاکی از آن است که تیوولی مونتاژ داخل شباهت بسیاری‌به نمونه‌های وارداتی دارد و در زمینه امکانات رفاهی نیز مشابه نمونه وارداتی عمل خواهد کرد. بر این اساس در لیست امکانات رفاهی این کراس‌اوور کره‌ای می‌توان به ۶ عدد کیسه هوای در ۱۰نقطه‌ از کابین، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع دستی با تنظیم الکتریکی، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی‌های دستی جلو و با گرمکن، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، نمایشگر ۷اینچی لمسی، کروزکنترل، کامپیوتر سفر، نمایش زاویه فرمان، فرمان طرح D با روکش چرمی، سنسور نور و باران، چراغ روشنایی روز LED، رینگ آلومینیومی ۱۸اینچی، هندزفری بلوتوث، شیشه و آینه‌های برقی، تنظیم حالت رانندگی و میزان حساسیت فرمان، سیستم کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی و... اشاره کرد.

البته این محصول در برخی کشورها با سیستم دو دیفرانسیل عرضه می‌شود که شرکت رامک‌خودرو نیز طی سال‌های گذشته تعداد بسیاری محدودی از آن را به بازار ایران عرضه کرد. همچنین تیوولی در نسخه‌های فول‌آپشن دارای امکانات رفاهی بیشتری است که نسبت‌به نوع سفارش‌گذاری‌ها قابل تغییر خواهد بود.

 

 

منبع: اخبار خودرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها