|
کدخبر: 112083 شروین اشیدری

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

صفر تا صد خرید کارواش خانگی + جدول قیمت

اگر جزو آن افرادی باشید که به شدت به خودرویتان رسیدگی می‌کنید یکی از مواردی که برای شما لذت‌بخش خواهد بود شست‌و‌شوی آن است. معمولا آن‌هایی که به نوعی نسبت به تمیز بودن خودرو وسواسی هستند هنگام مراجعه به کارواش از نحوه شست‌و‌شو راضی نیستند و ترجیح می‌دهند خودشان دست به کار شوند. شاید حتی به کارواش رفته باشید و بعد از مدت زمانی کوتاهی باران ببارد و خودرویتان کثیف شود در این حالت مجبور هستید دوباره برای کارواش هزینه کنید.

خودرو صفر تا صد خرید کارواش خانگی + جدول قیمت

برای رفع این مشکلات کارواش خانگی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد که علاوه بر شستن خودرو برای از بین بردن لکه‌ها از سطوح مختلف می‌توانید از آن استفاده کنید. به طور کلی قیمت کارواش‌های خانگی نسبتا بالاست اما می‌تواند وسیله جذابی برای علاقه‌مندان به خودرو باشد. تا اینجای کار ممکن است راضی شده باشید که سراغ خرید یک کارواش خانگی بروید اما با توجه به این که انواع مختلفی از این وسایل در بازار وجود دارد هنگام خرید سردرگم خواهید شد. پس بهتر است با گسترش نیوز همراه باشید تا به نکات مهم پیش از خرید کارواش خانگی پی ببرید. 

به طور کلی کارواش‌ها کارکرد خیلی خاص و عجیب و غریبی ندارند. در این وسایل توسط یک پمپ آب به سمت نازل هدایت می‌شود و نکته اصلی همان نوع پمپ و نازل این دستگاه است. البته یک سری لوازم جانبی نیز می‌توانید برای این وسایل تهیه کنید تا شست‌و‌شوی بهتری داشته باشید. 

میزان فشار و مدل کارواش

کارواش‌ها معمولا به سه دسته خانگی، خانگی حرفه‌ای و صنعتی تقسیم می‌شوند. البته کارواش‌ها در دو نوع دیگر آب گرم و یا آب سرد نیز به فورش می‌رسند. اگر برای شست‌و‌شوی خودرو می‌خواهید از کارواش خانگی استفاده کنید نمونه‌های آب سرد برای کار شما کفایت می‌کند. کارواش‌های خانگی از لحاظ میزان فشار حدود ۱۳۰ بار، نمونه‌های حرفه‌ای ۱۵۰ بار و نمونه‌های صنعتی بین ۱۸۰ الی ۱۶۰ بار دارند. بنابراین باید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید اما با تمام این وجود تا اینجای کار استفاده از یک نمونه خانگی آب سرد کفایت می‌کند.

نوع سوخت

کارواش‌ها از لحاظ نوع سوخت مورد استفاده در دو دسته بنزینی و برقی عرضه می‌شوند. کارایی و میزان قدرتی که نمونه‌های بنزینی به شما می‌دهند بیشتر از مدل‌های برقی است اما این نوع کارواش‌های معایبی نیز دارند. یکی از مهم‌ترین ایرادات کارواش‌های بنزینی صدای بالای آن‌هاست و قاعدتا شما نیز قصد ندارید همسایه‌ها را عصبانی کنید! پس بهتر است سراغ کارواش‌های خانگی برقی بروید که سر و صدای کمتری دارند. 

وزن

یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید کارواش باید به آن توجه کنید ابعاد و وزن دستگاه است. با توجه به این که برای شست‌و‌شوی خودرو نیازی به نمونه‌های حرفه‌ای ندارید بهتر است سراغ مدل‌های کوچک‌تر بروید. ضمن این که اگر امکان تست دستگاه وجود داشت وزن تفنگی را حتما مد نظر قرار دهید چون وزن زیاد آن باعث خستگی دست در درازمدت می‌شود. 

مخزن کف‌پاش

اگر می‌خواهید خودرویتان به خوبی شسته شود قاعدتا آب و فشار به تنهایی کفایت نمی‌کند. بهتر است سراغ مدل‌های بروید که مجهز به مخزن مواد شوینده هستند. به طور کلی برخی از دستگاه‌های کارواش مخزن مواد شوینده ندارند اما برخی دیگر مخزن روی دستگا یا تفنگ نصب شده است. 

چرخ‌دار یا بدون چرخ

این مورد نسبتا ساده است اما اگر بدون فکر اقدام به خرید کنید ممکن است بعدا به مشکل بر بخورید. بعضی از کارواش‌ها به صورت بدون چرخ و ثابت به فروش می‌رسند. سعی کنید سراغ نمونه‌های چرخ‌دار بروید تا به راحتی بتوانید کارواش را در اطرف خودرو حمل کنید. 

شلنگ جمع‌کن

کارواش‌ها در دو نوع مجهز به شلنگ جمع‌کن و بدون آن عرضه می‌شوند. قاعدتا اضافه شدن این سیستم به آن قیمت را بالا می‌برد اما در نوع شلنگ جمع‌کن با چرخاندن یک دسته به راحتی شلنگ جمع خواهد شد و کار شما راحت‌تر خواهد بود. این کار علاوه بر راحتی میزان آسیب رسیدن به شلنگ را به حداقل خود می‌رساند. 

مظنه بازار

مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید یک کارواش خانگی باید مد نظر قرار دهید قدرت دستگاه و نوع سوخت آن است. این دو مورد روی قیمت دستگاه نیز تاثیر زیادی می‌گذارد. در ادامه جدیدترین قیمت انواع کارواش‌های خانگی در بازار به صورت جدول آورده شده است. 

کارواش2

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها