|
کدخبر: 201868

رضا رویگری: پدرم بسیار مذهبی بود و دلش می‌خواست روحانی شوم

موزه سینمای ایران عصر دوشنبه هشتم شهریورماه به پاس بیش از نیم قرن فعالیت «رضا رویگری» در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون از وی تقدیر کرد.

خروجی رپرتاژ آسام رضا رویگری: پدرم بسیار مذهبی بود و دلش می‌خواست روحانی شوم

به گزارش پایگاه خبری مثلث آنلاین: در حاشیه ضبط تاریخ شفاهی از زحمات رضا رویگری که سال‌ها در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت حرفه ای داشته اند با اهدا لوح تقدیر قدرانی شد. در گفتگوی تصویری تاریخ‌شفاهی، رضا رویگری از کودکی، دوران تحصیل، حضور در فیلم‌ها و سریال‌ها و نمایش‌ها گفت.

رضا رویگری در بخشی از این مصاحبه گفت: پدرم بسیار مذهبی بود و دلش می‌خواست روحانی شوم حتی در نوجوانی ماه رمضان در پشت بام خانه مان اذان می‌گفتم و در مسجد اعظم تجریش آموزش قرآن، دروس دینی و مذهبی آموختم.

رضا رویگری خاطرنشان کرد: اول سریال تلویزیونی‌ام «چنگک» و اولین فیلم سینمایی‌ام «عقاب‌ها» ساخته ساموئل خاچیکیان بود که مخاطبان زیادی در زمان اکران داشته است اما خودم بهترین کار سینمایی‌ام را فیلم «بوتیک» می‌دانم.
رضا رویگری در مورد نقش خود در سریال مختارنامه نیز بیان داشت: داوود میرباقری گفته بود نقش کیان فقط برای رضا رویگری است و هنرمند دیگری را برای تست گریم نیاورید.

رضا رویگری ادامه داد: قبل از انقلاب زمانیکه تئاتر کار می کردم و هنوز مقابل دوربین نرفته بودم داریوش مهرجویی برای فیلم «الموت» از من دعوت به همکاری کرد که آن فیلم به نتیجه نرسید و سال‌ها بعد با فیلم «اجاره نشین‌ها » فرصت این همکاری فراهم شد که تجربه بسیار شیرینی برایم بود.

مشروح کامل گفتگوی تصویری این هنرمند به زودی از طرف موزه سینما منتشر می شود.

یادآور می شود، رضا رویگری پیشکسوت در فیلم‌های سینمایی همچون عقاب‌ها، اجاره نشین‌ها، کانی مانگا، شب بیست و نهم، آلما، مسافر ری، بوتیک، دل شکسته و ... نقش آفرینی داشته است.

این دیدار با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در موزه سینما صورت گرفت.

 

ارسال نظر