|
کدخبر: 81167

آتش‌سوزی مرگبار در مجتمع تیراژه تهران + تصاویر

شب گذشته فروشگاه کفش کتانی و لباس در مجتمع تجاری تیراژه۲ دچار آتش سوزی شد و اجناس این فروشگاه کاملا در آتش سوخت.

گسترش‌نیوز: ساعت ۲۳ شب گذشته شهروندان با مشاهده دود و شعله‌های آتش در یک مجتمع بزرگ تجاری (تیراژه ۲) در خیابان شهید مدنی جنوبی، بلافاصله با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند که ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، آتش‌نشانان ایستگاه‌های دو، ۳۱، ۹۳ و گروه امداد و نجات ۱۲ را به همراه خودروهای پشتیبانی به محل آتش‌سوزی اعزام کرد.

tirazhe1.jpg

محمد شهبازی، فرمانده آتش‌نشانان ایستگاه دو آتش‌نشانی تهران، درباره جزییات این حادثه اظهار کرد: محل حادثه یک فروشگاه کفش، کتانی و لباس به وسعت ۲۵۰ مترمربع بود که در طبقه دوم مجتمع ۷ طبقه تجاری موسوم به تیراژه دو قرار داشت.

وی افزود: آتش‌سوزی در انبار مملو از کتانی به مساحت ۱۰۰ مترمربع در انتهای این فروشگاه کفش و لباس اتفاق افتاد؛ هنگام حضور آتش‌نشانان، دود و آتش از داخل این انبار به بیرون زبانه می‌کشید و شعله‌های آتش لحظه به لحظه در حال گسترش به اطراف و سرایت به این فروشگاه بود.

شهبازی تصریح کرد: کارکنان فروشگاه و نیروهای حفاظتی این مجتمع تجاری برای خاموش کردن این آتش‌سوزی از حدود ۲۰ دستگاه خاموش‌کننده دستی استفاده کردند اما بازهم موفق به مهار آتش نشدند.

این فرمانده آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به محض حضور در محل حادثه پس از مجهز شدن به دستگاه‌های تنفسی به سرعت به کانون آتش در انتهای فروشگاه نزدیک شده، با بکارگیری یک رشته لوله آب پرفشار آتش‌نشانی و همچنین یک رشته لوله آب از جعبه آتش‌نشانی ساختمان مجتمع، به مقابله با آتش‌سوزی انبار کتانی پرداخته و در کمترین زمان ممکن، آتش را مهار، کنترل کرده و از سرایت آن به داخل فروشگاه کفش و لباس جلوگیری کردند.

به گفته وی، همزمان گروه دیگری از آتش‌نشانان عملیات تخلیه مردم از داخل مجتمع را انجام داده و با توجه به دودگرفتگی طبقه دوم، بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان را به سلامت به بیرون از مجتمع هدایت کردند.

بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ در این حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید و علت وقوع این آتش‌سوزی و برآورد خسارت وارده توسط کارشناسان آتش‌نشانی تهران در حال بررسی است.

tirazhe2.jpg

tirazhe3.jpg

tirazhe4.jpg

tirazhe5.jpg

tirazhe6.jpg

tirazhe7.jpg

منبع: رکنا

ارسال نظر