|
کدخبر: 71546

جان‌باختگان تصادفات رانندگی معادل سقوط ‌هواپیما!

اگر ظرفیت هر هواپیما را۲۵۰ نفر در نظر بگیریم، طبق عدد ۹هزارو۳۰۰ کشته تصادفات جاده‌ای در شش ماه نخست امسال، یعنی هر ماه شش هواپیما سقوط کرده است و تمام سرنشینان آن جان باخته‌اند.

گسترش‌نیوز: درواقع اگر این تعداد هواپیما سقوط می‌کرد و این همه تلفات به جا می‌گذاشت، شاید نظرها را به خود جلب می‌کرد. اما حالا این گونه نیست و این عدد ۹هزارو۳۰۰ نفر ظاهرا ما را چندان اذیت نمی‌کند.

tasadof-1.jpg

۶۰۹ نفر بیشتر از سال ۹۷

‌این عدد در سال ۹۷، هشت هزارو۶۹۱ نفر بوده است یعنی در مدت مشابه امسال، ۶۰۹ نفر بیشتر در تصادفات کشته شده‌اند. طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، در نیمه اول سال ۱۳۹۸، تعداد ۹ هزار و ۳۶۰ نفر در حوادث رانندگی ترافیکی کشته شده‌اند. بیشترین کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به شهریور با هزار و ۸۰۰ نفر و پس از آن مرداد با هزار و ۷۲۸ نفر و کمترین آن مربوط به فروردین با هزارو ۲۴۲ نفر بوده است. همچنین روز ۱۷ خرداد با ۸۹ کشته، ۱۷ مرداد با ۸۱ کشته و ۱۳ خرداد با ۷۹ کشته پرتلفات‌ترین روزهای نیمه اول امسال بوده است.

۶۵ درصد تلفات در جاده‌های برون‌شهری

در این گزارش با تأکید بر این که بیشترین تلفات مربوط به مسیرهای برون شهری است، آمده است ۶۴.۷ درصد کشته‌های تصادفات مربوط به جاده‌های برون شهری، ۲۴ درصد در راه‌های درون شهری، ۸.۷ درصد در جاده‌های روستایی و محل تصادف هفت دهم درصد در راه‌های اختصاصی و ۲ درصد در دیگر راه‌ها بوده است.

صدرنشین‌ها؛ فارس، خراسان رضوی و تهران

بر اساس این گزارش در سال گذشته استان‌های فارس با ۷۴۴ نفر، خراسان رضوی با ۶۸۲ نفر و تهران با ۶۵۶ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با ۶۹ نفر، چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۱ نفر کمترین تعداد کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی را داشته‌اند.

‌بیشترین افزایش در مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در نیمه اول سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن در استان‌های بوشهر (۴۸.۸ درصد) و خراسان جنوبی (۳۰.۲ درصد) و بیشترین کاهش مربوط به استان‌های کردستان (منفی ۲۴.۲ درصد) و چهارمحال و بختیاری (منفی ۱۹.۲‌ درصد) بوده است.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۷۷.۸ درصد از کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی در نیمه اول سال ۹۸ مرد (۷۲۸۵ نفر) و ۲۲.۲ درصد زن (۲۰۷۵ نفر) بوده‌اند. همچنین در افراد ۱۸ سال به بالا؛ ۷۱.۷ درصد متأهل و ۲۷ درصد مجرد هستند و وضعیت تاهل‌ ۱.۳درصد نامشخص بوده است.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها