|
کدخبر: 54997

مراقب این شیوه جدید کلاهبرداری پیامکی باشید

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به شهروندان نسبت به کلاهبرداری پیامکی درپوشش قطع یارانه هشدار داد.

گسترش نیوز: سرهنگ پاشایی دراین‌باره گفت: کارشناسان پلیس فتا از طریق رصد فضای مجازی کشور و نیز گزارشات واصله دریافتند عده‌ای افراد مجرم و سودجو، با ارسال پیامک به هم‌وطنان تحت عنوان جلوگیری از قطع یارانه نقدی به آدرس imanbalik.com مترصد اقدام درخواست‌کنندگان و هدایت آنها به سایت و درگاه جعلی بانکی با هدف سرقت اطلاعات کارت بانکی قربانیان و برداشت غیر مجاز از حساب آنان هستند.

yaraneh.jpg

وی با بیان اینکه با توجه به راه‌اندازی رمز دوم یک‌بارمصرف (OTP)که عملاً دست‌یابی به اطلاعات حساب بانکی هم‌وطنان از سوی مجرمان محدود خواهد شد، گفت: افراد کلاهبردار سودجو با اطلاع از مزیت برجسته این خدمات بانکی (OTP)، طی ماه‌های اخیر فعالیت گسترده‌ای در خصوص دست‌یابی به اطلاعات کارت‌بانکی هم‌وطنان آغاز کرده‌اند، که شهروندان بایستی ضمن هوشیاری، فریب این تبلیغات دروغین را نخورند.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که هم‌وطنان به هر دلیلی با ورود به سایت مذکور و سایت‌های مشابه نسبت به درج اطلاعات کارت‌بانکی خود اقدام کرده‌اند بایستی بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند.

بر اساس گزارش سایت پلیس، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خاتمه گفت: شهروندان، اخبار مربوط به هرگونه ارائه خدمات دولتی را صرفاً از سوی مبادی رسمی پیگیری کرده در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر