|
کدخبر: 288254

قطع انگشت دو کودک روی پله برقی

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان البرز با اشاره به قطع انگشت دو کودک خردسال روی پله برقی در کرج طی ماه گذشته، گفت: نهادی که در این خصوص سهل انگاری کرده و به اخطارهای ماده ۱۶ توجهی نداشته باید به مراجع قضایی پاسخگو باشد.

حوادث قطع انگشت دو کودک روی پله برقی

هادی گودرزوند با اشاره به اینکه تولید پله برقی مشمول استاندارد نمی‌شود ولی در فرایند نصب و بهره برداری باید گواهی ایمنی استاندارد صادر شود، اظهار کرد: ماده ۱۶ قانون استاندارد به صراحت عنوان می‌کند که هر دستگاهی می‌خواهد پله برقی یا آسانسور نصب کند باید حتماً گواهی ایمنی استاندارد دریافت کند.

وی ادامه داد: در این راستا، شهرداری‌ها، نظام مهندسی و سایر دستگاه‌های استان باید برای تمام پله برقی‌ها و آسانسورهای اماکن عمومی قبل از بهره برداری، گواهی ایمنی استاندارد را احصاء کنند.

این مسئول اضافه کرد: البته تک تک قطعات پله برقی یا آسانسور هم استانداردهای خود را دارند ولی با توجه به اینکه ممکن است تجهیزات استاندارد این سازه‌ها به گونه‌ای روی هم سوار شوند که کلیت پله برقی یا آسانسور دچار نقص فنی شود، فرایند نصب هم مشمول اخذ گواهی ایمنی استاندارد شده است.

وی ابراز کرد: نصاب‌های پله برقی و آسانسور حتماً باید مورد تایید سازمان صمت باشند و در فرایند نصب هم از قطعات استاندارد استفاده کنند.

گودرزوند خاطرنشان کرد: اگر آسانسور یا پله برقی که توسط نهادهای مختلف نصب شده به خاطر نقص فنی آسیبی به شهروندان وارد کند، نهاد مربوطه باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به قطع انگشت دو کودک خردسال روی پله برقی در کرج طی ماه گذشته، گفت: نهادی که در این خصوص سهل انگاری کرده و به اخطارهای ماده ۱۶ توجهی نداشته باید به مراجع قضایی پاسخگو باشد.

این مسئول اظهار کرد: در خصوص ماده ۱۶ قانون استاندارد از ابتدای سال چند بار به شهرداری کرج تذکر و اخطارهای لازم برای ارتقای ایمنی این سازه‌ها داده شده بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها