|
کدخبر: 251250

آخرین خبرها از هواپیمای سقوط کرده چینی

رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند تاکنون هیچ یک از سرنشینان هواپیمای سقوط کرده چینی یافت نشده‌اند.

تلویزیون دولتی سی سی تی وی، پس از گذشت ۱۸ ساعت از سقوط این هواپیما گفت: بقایای هواپیما در محل حادثه پیدا شد، اما هیچ یک از مسافران هواپیما که تماس با آن‌ها قطع شده بود، پیدا نشده‌اند. به گفته اداره هوانوردی غیرنظامی چین، این پرواز حامل ۱۲۳ مسافر و ۹ خدمه بود.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین پس از سقوط هواپیما بیانیه‌ای صادر کرد و از امدادگران خواست تمام تلاش خود را انجام دهند. دولت مرکزی چین نیز مقامات را به محل سقوط هواپیما اعزام کرد تا علت این حادثه را بررسی کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آتش ناشی از سقوط این هواپیما آنقدر وسیع بود که می‌توان آن را در تصاویر ماهواره‌ای ناسا مشاهده کرد. این هواپیما، با سرعت ۵۲۳ مایل در ساعت، مرکز استان یون‌نان را به سمت گوانگژو ترک می‌کرد که در میانه راه دچار حادثه شد و سقوط کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی، به تمامی هواپیما‌های ۷۳۷-۸۰۰ در ناوگان چین دستور توقف داده شده است. کارشناسان هوانوردی می‌گویند که زمین گیر کردن کل ناوگان هوایی کشور امری غیرعادی است مگر اینکه شواهدی مبنی بر وجود مشکل در تمام مدل‌های این هواپیما وجود داشته باشد.

چین بیش از هر کشور دیگری از این نوع هواپیما‌ها دارد. اگر این مشکل در سایر مدل‌ها نیز دیده شود، هواپیما‌های سایر خطوط هوایی چین نیز زمین گیر خواهند شد که این امر تأثیر قابل توجهی بر سفر‌های داخلی این کشور خواهد داشت.

 

منبع: برترین ها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها