|
کدخبر: 227217

وقوع زلزله قوی در ایالت کالیفرنیا

مرکز لرزه نگاری اروپا - مدیترانه اعلام کرد این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ایالت کالیفرنیای آمریکا به وقوع پیوست.

حوادث وقوع زلزله قوی در ایالت کالیفرنیا

وقوع زمین لرزه ۶/۲ ریشتری در کالیفرنیا، موسسه لرزه نگاری آمریکا از وقوع زمین لرزه ۶/۲ ریشتری در ایالت کالیفرنیای آمریکا خبر داد.

مرکز لرزه نگاری اروپا - مدیترانه نیز اعلام کرد، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. تاکنون، گزارشی درباره تلفات و خسارات احتمالی ناشی از وقوع این زلزله قوی گزارش نشده است.

قابل ذکر است؛ روز پنجم تیرماه سال ۱۳۹۹ نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۸ ریشتر، کالیفرنیای آمریکا را لرزاند. همچنین؛ روز ۱۵ تیرماه سال ۱۳۹۸ زلزله‌ای به بزرگی ۷/۱ در کالیفرنیا به وقوع پیوست که این بزرگترین زمین لرزه در دو دهه اخیر در این ایالت غربی آمریکا بود.

بیش از دو دهه پیش نیز زلزله‌ای به قدرت ۷/۱ در مقیاس ریشتر، بخش‌های جنوبی ایالت کالیفرنیا را به شدت لرزانده بود که در پی آن، برق در حومه شهر لس‌آنجلس قطع شده بود.

کالیفرنیا از مناطق زلزله خیز آمریکا است. در پژوهشی در آمریکا مشخص شد گسل ونتورا در جنوب ایالت کالیفرنیا که با ابعاد ۱۰۰ کیلومتری از زیر شهر سانتا باربارا نیز عبور می‌کند، علاوه‌ بر توانایی ایجاد زلزله قدرتمند ۸ ریشتری، می‌تواند عامل ایجاد سونامی بزرگ نیز باشد.

براساس الگو‌های زلزله، پژوهشگران وقوع یک زلزله ویرانگر را در این منطقه پیش‌بینی می‌کنند. برخی معتقدند زمان این زلزله در کالیفرنیا تا ۳ دقیقه نیز می‌تواند طول بکشد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها