|
کدخبر: 220589

حکم حبس برای مدیرعامل دیوار + جزییات

دیوار در بیانیه‌ای خبر داده که مدیرعامل این شرکت فعال در حوزه نیازمندی‌ها آنلاین محکوم به قطعی حذف شده است.

حوادث حکم حبس برای مدیرعامل دیوار + جزییات

این اولین بار نیست که مدیران شرکت‌های استارت‌آپی به حکم زندان محکوم می‌شوند در این زمینه پیش از این مدیران زرین‌پال، آپارات، کافه بازار و... به دادگاه کشیده و در دادگاه به حکم زندان محکوم شده‌اند هرچند که بعد از بررسی‌ها و پیگیری‌های بی‌پایان حکم آن‌ها باطل شده است. اما در مورد دیوار داستان فرق می‌کند، چرا که روابط عمومی دیوار در بیانیه‌ای اعلام کرده که با وجود پیگیری‌های حقوقی و قانونی متعدد، حکم مجازات زندان برای مدیرعامل دیوار، اشکان میرآرمندهی، در دادگاه تجدیدنظر تهران تأیید شد.

طبق این بیانیه ‌عنوان اتهامی این حکم «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» است؛ این در حالی است که طبق ادعای این شرکت،خدمات دیوار همواره تحت قوانین موجود در کشور و نظارتنهادهای ذی‌ربط بوده است. در این پرونده نیز آگهی‌های موضوع اتهام دارای هیچ محتوای غیرقانونی نبوده و محکومیت دیوار صرفا براساس اقداماتی است که اشخاص ثالث در فضای خارج از این پلتفرم انجام داده‌اند.

در این بیانیه دیوار تأکید کرده که همیشه این تلاش را داشته تا جای ممکن از انتشار محتوایی که حتی شائبه انگیزه‌های نامناسب دارند جلوگیری کند و به همین دلیل صرفا در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۶ میلیون آگهی‌ (۲۰ درصد آگهی‌های بررسی شده)‌ به دلیل نقض قوانین، گزارش کاربران یا دستور قضایی رد شده است. براساس ادعاهای مطرح شده در این بیانیه، دیوار امکان بررسی انگیزه، سوءنیت و سابقه احتمالی یکایک ۴۴ میلیون کاربر استفاده‌کننده از این پلتفرم را ندارد و به همین دلیل باید بین مسئولیت پلتفرم و کاربر آگهی‌دهنده تمایز حقوقی قائل شد.

دیوار ضمن ابراز تأسف شدید از صدور حکم قطعی حبس برای مدیر عامل مجموعه و ابراز نگرانی از تبعات آن بر عملکرد خود، همکاران و سایر کسب‌وکارهای اینترنتی، بیش از هر چیز نگران تأثیری است که این حکم بر امید و انگیزه جوانان متخصص این سرزمین می‌گذارد. دیوار در بیانیه خود تأکید کرده که کماکان تلاش می‌کند از معدود ظرفیت‌های حقوقی باقی‌مانده استفاده کرده تا این حکم توسط بالاترین سطح دستگاه قضایی نقض شود.

مدیرعامل دیوار در حالی به حبس محکوم شده است که دیوار دغدغه خدمت‌رسانی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار کسب‌وکار در سراسر ایران و اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از ۱۱۰۰ نفر از جوانان کشور را در سر داشته و دارد. در این زمینه در بیانیه آمده است: «صدور این رای لطمات غیرقابل جبرانی به صنعت کسب‌وکارهای اینترنتی خواهد زد ؛چرا که در حال حاضر بخش بزرگی از کسب‌وکارهای اینترنتی به صورت پلتفرمی عمل می‌کنند و این حکم می‌تواند هشداری برای همه فعالان صنعت باشد. وقتی با کسب‌وکاری که به بهبود شغل و زندگی میلیون‌ها نفر از مردم ایران یاری رسانده‌، مانع مهاجرت جوانان از کشور شده و به تسهیل و توسعه کسب‌وکار مردم به‌ویژه در ایام شیوع کرونا کمک کرده است، به آسانی چنین برخوردی می‌شود، آیا انگیزه‌ای برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی باقی می‌ماند؟»

منبع: زومیت
  • یاعلی ارسالی در

    خلایق آنچه لایق !
    جالب است ایشان د ر دیوار ( برخلاف پلتفرم های دیگر کاریاب ی ) ، مقررات بسیار سخت گیرانه ای را برا ی عدم تبلیغ کار در چت دیوار گذاشته و همی شه رصد و دقت زیاد می‌کند و نهایتاً چنان چه کسی اینکار را انجام دهد شماره کاربر را در دیوار مسدود میکند ولی این آقا برا ی اینگونه اعمال کثیف مذکور در حکم دادگاه ، دقت ندارد و ظاهراً برای ایشان کسب پول مهمتر است از نظارت دقیق بر اینگونه کاره ا. !!!!

ارسال نظر