|
کدخبر: 213510

این نانوا زنده زنده در آتش سوخت + عکس و جزییات

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قروه از آتش‌سوزی یک واحد نانوایی در این شهرستان به دلیل انشعاب غیرمجاز خبر داد که در اثر این حادثه یکی از کارگران این واحد فوت کرد.

علی ناصری در اظهار داشت: یک واحد نانوایی در یکی از محلات مرکز شهر قروه به منظور استفاده از گاز برای دستگاه‌ پخت نان اقدام به انشعاب‌گیری گاز به صورت غیرمجاز کرده بود که این اقدام موجب نشت گاز در محیط نانوایی شده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: با اعلام گزارش مردمی به مرکز آتش‌نشانی شهرداری قروه، اکیپ عملیاتی به محل حادثه اعزام شد و کارگران نانوایی را از آتش‌سوزی به وجود آمده نجات دادند.

آتش-سوزی

 مرگ کارگر نانوایی براثر آتش‌سوزی در قروه

وی در مورد جزئیات این حادثه آتش‌سوزی افزود: نشت گاز در محیط نانوایی موجب بروز موج آتش‌سوزی می‌شود و ۲ کارگر نانوایی دچار سوختگی شدید می‌شوند و با همکاری نیروهای اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی قروه منتقل می‌شوند.

کارگر نانوایی با ۷۰ درصد سوختگی به سنندج اعزام شد

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی قروه نیز در مورد وضعیت مصدومان سانحه آتش‌سوزی نانوایی در این شهرستان گفت: یکی از مصدومان با درصد سوختگی کم به صورت سرپایی مداوا شد و دیگر مصدوم با حدود ۷۰ درصد سوختگی عملیات لوله‌گذاری تنفسی و ثابت نگه داشتن وضعیت جسمانی او انجام شد.

شاهرخ محمدی در ادامه افزود: شدت جراحات و سوختگی یکی از کارگران نانوایی که حدود ۵۵ سال سن داشت به قدری وخیم بود که برای مداوا به بیمارستان کوثر سنندج اعزام شد و عملیات مراقبت و بستری او به این مرکز درمانی واگذار شد.

وی با اشاره به وضعیت این فرد مصدوم تصریح کرد: این کارگر نانوایی با وجود بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کوثر سنندج به دلیل شدت سوختگی در نواحی مختلف بدن به خصوص ناحیه گردن فوت کرد.

گفتنی است، بسیاری از واحدهای نانوایی در بسیاری از مناطق شهری و روستایی قروه از انشعابات غیراستاندارد برای مصرف گاز استفاده می‌کنند که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در انتقال گاز انفجار و آتش‌سوزی را به وجود می‌آورند. همچنین ضرورت دارد کارشناسان آتش نشانی به صورت مداوم از این واحدهای صنفی بازدید کنند و نکات ایمنی را به افراد فعال در چنین اماکنی مانند نانوایی‌ها آموزش دهند.

منبع: رکنا

ارسال نظر