|
کدخبر: 213172

فیلم خصوصی این دختر در شهر پخش شد! + جزییات

بازی انتشار تصاویر در فضای مجازی دردسر ساز شد.

حوادث فیلم خصوصی این دختر در شهر پخش شد! + جزییات

رئیس پلیس فتا کرمان، از دستگیری عامل انتشار فیلم و تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد و گفت :بازی انتشار تصاویر در فضای مجازی دردسر ساز شد.

سرهنگ امین یادگارنژاد، در تشریح این خبر اظهار داشت: خانم نوجوانی با مراجعه به این پلیس عنوان کرد فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به  انتشار تصاویر خصوصی او در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام که موجب سلب آسایش وی شده بود را داشت که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ مستندات و اظهارات با همکاری شاکی و اقدامات فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را بر هم زدم آرامش شاکی عنوان کرد.

عکس های خصوصی دردسرساز شد

سرهنگ امین یادگارنژاد با بیان این‌که سوء استفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از شایع‌ترین جرایمی است که این روزها موضوع پرونده‌های پلیس فتا را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۱۷ قانون مذکور، هر کس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به‌نحوی که منجر به ضرر یا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند و یا با شماره تماس 096380 مرکز فوریت های سایبری از خدمات اورژانس سایبری بهرمند گردند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها