|
کدخبر: 205967

این نوجوان ۲ بار از مرگ نجات پیدا کرد! ‍

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از نجات جان نوجوان ۱۷ ساله که بر اثر واژگونی خودرو دچار آسیب دیدگی شدید شده بود خبر داد.

دکتر یدا... رئیسی ماکیانی گفت: به دنبال انتقال نوجوان ۱۷ ساله اهل و ساکن شهر توکهور و هشتبندی از توابع شهرستان میناب که بر اثر واژگونی خودرو به بخش اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب ارجاع شده بود بلافاصله اقدامات اولیه توسط دکتر فرشته جهانی متخصص طب اورژانس انجام و مشاوره جراح عمومی گذاشته شد لذا از آنجائیکه وضعیت بیمار بر اثر فشار به قفسه سینه و شکم در لحظه ورود به حالت کما بود و نشان از وضعیت بحرانی خبر میداد تحت اینتوبایسیون با قید فوریت توسط دکتر علیرضا آریاپور متخصص جراح عمومی تحت عمل جراحی قرار گرفت و از مرگی حتمی نجات یافت.

متخصص جراح عمومی در باره چگونگی و نحوه عمل افزود: به محض ورد به اتاق عمل متاسفانه بیمار به دلیل خونریزی ریه و افت فشار دچار ایست قلبی گردید که با انجام سی پی آر ( ماساژ قلبی ) تحت نظر دکتر علی دریانورد متخصص قلب و عروق هم زمان هم تخلیه مایع خونریزی و هم ماساژ قلبی به بیمار داده و راه هوایی بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن باز شد.

علیرضا آریاپور عنوان کرد: با توجه به وخامت حال بیمار درخواست ۵ واحد خون به بیمار داده شد و سپس تحت لاپاراتومی تجسسی عامل خونریزی دهند پیدا شده که متاسفانه طحال بیمار دچار له شدگی شده بود و با همکاری و مشاوره دکتر محمد مورخ جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری مجبور به برداشت طحال و جاگذاری چست تیوب ( لوله انتقال دهند و مکنده خونهای مازاد در داخل شکم و ریه ) با این کار توانستیم جلو خونریزی داخلی بیمار را بگیریم و بیمار تحت اینتوبایسیون به بخش آی سی یو زیرنظر انیس بهرامی متخصص بیهوشی منتقل گردید.

وی افزود: این بیمار که مولتیپل تروما بود توسط دکتر محمود دهقان متخصص و جراح مغزو اعصاب از ناحیه سر و گردن مورد بررسی قرار گرفت ¡ با توجه به شکستگی لگن مورد مشاوره دکتر محمد صادق رضائیان متخصص ارتوپدی انجام شد ¡ اندامهای داخلی بیمار توسط دکتر فرزانه کدخدائی متخصص داخلی و طی روز های بعد از لحاظ سلامت روان تحت نظر دکتر مینا آیت الهی متخصص اعصاب و روان مورد بررسی و مشاوره قرار گرفت.

رئیسی ضمن تشکر از پزشکان متخصص از دستیاران و تیم اتاق عمل¡ سکینه رحیم زاده الهام قاسمی ¡آمنه پادگانه و فوزیه احمدی نیز قدردانی کرد.

بیمار پس از یک هفته بستری در بخش جراحی مردان با حال عمومی خوب ترخیص شد.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها