|
کدخبر: 204525

درس فداکاری بزرگ این جوان مشهدی

فرزند شهید در مشهد؛ به تاسی بر پدر، ایثاری دیگر را در نجات جان هموطنان خود رقم زد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اهدای ۵ عضو فرزند شهید در مشهد و نجات جان هموطنان بیمار هزار و نود و دومین عمل پیوند اعضا از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه این دانشگاه، ۵ عضو علی اکبر (مجتبی) حافظی ۴۶ ساله ساکن مشهد برای پیوند به بیماران نیازمند به عضو به طور رایگان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: در این اعمال جراحی قلب مرحوم علی اکبر حافظی به بیمار آقای ۳۹ ساله ساکن نیشابور و کبد زنده یاد به بیمار آقای ۵۵ ساله ساکن چناران اهدا شد.

ایثار و نوعدوستی قالب و زمان ندارد؛ یک روز پدر شهید و امروز پسر

وی گفت: قرنیه‌های مرحوم علی اکبر حافظی برای پیوند به هموطنان بیمار به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست این مرحوم نیز برای پیوند به بیماران سوختگی به بیمارستان امام رضای مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنده یاد محمد علی اکبر حافظی از بیمارستان جواد الائمه مشهد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه معرفی شد و پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

زنده یاد علی اکبر حافظی سه روز گذشته در عین سلامت، به خانواده خود اعلام کرده بود: در صورت وفات در هر زمان، اعضایش برای نجات جان هموطنان بیمار اهدا شود.

اهدای عضو فرزند شهید در مشهد

او چه زیبا به تاسی بر پدر نوعدوستی و نجات جان هموطنان خود را در قالبی دیگر رقم زد.

علی اکبر (مجتبی) حافظی فرزند شهیدمحمد علی حافظی عسگری از شهدای دفاع مقدس بود.

شهیدمحمد علی حافظی عسگری متولد خرداد ۱۳۳۱ از فعالان دوران انقلاب و از پیشگامان بسیج بود.

وی در دوران دفاع مقدس بار‌ها به جبهه اعزام و در عملیات میمک و خیبر از ناحیه دست مجروح و در اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نایل شد.

پیکر مطهرش در گلزار شهدای خواجه ربیع مشهد به خاک سپرده شد.

از وی ۲ فرزند دختر و ۲ فرزند پسر به یادگار ماند که مرحوم علی اکبر و مصطفی نام پسران اوست.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها