|
کدخبر: 191836

انهدام باند حرفه ای به جرم انتشار عکس های برهنه!

باند انتشار عکس و فیلم شخصی افراد در فضای مجازی در دهگلان منهدم شد.

حوادث انهدام باند حرفه ای به جرم انتشار عکس های برهنه!

عکس های برهنه در فضای مجازی برای کاربران جنجال ساز شده است. این عکس های برهنه وقتی در شهر پخش می شود مایه آبروریزی شده و افراد به خاطر انتشار عکس های برهنه مجبور به شکایت می شوند. عکس های برهنه و انتشار آن بیشترین پرونده ها را در پلیس به خود تعلق دادند. این بار باند مخوفی دستگیر شدند که کارشان انتشار عکس های برهنه است.

فرمانده انتظامی دهگلان گفت: اعضای باند انتشار عکس و فیلم شخصی افراد در فضای مجازی به قصد اخاذی و تطمیع کاربران در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ یوسف درویشی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه فردی ناشناس، از طریق کپی عکس‌های شخصی وی از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی قصد ایجاد مزاحمت و برهم زدن کانون گرم زندگی را دارد، موضوع در دستور کار پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ درویشی گفت: در تحقیقات بعمل آمده، شاکی مدعی بود فرد مزاحم با استفاده از هک کردن آی دی شخصی وی اقدام به کپی کردن عکس و فیلم‌های شخصی او کرده است.

فرمانده انتظامی دهگلان افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط ماموران پلیس فتا در فضای مجازی چهار نفر که مجرد بوده و اقدام به انتشار ۱۰ مورد فیلم و عکس‌های شخصی افراد می‌کردند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این افراد با تشکیل پرونده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، تاکید کرد: افراد به ویژه خانم‌ها نباید فیلم و عکس‌های شخصی خود را به راحتی در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار دهند، ضمن اینکه درصورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس برای رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند.

سرهنگ درویشی گفت: متهمان در مواجهه با شواهد و ادله جرم به تخلف خود اعتراف و علت و انگیزه این عمل را اخاذی و تطمیع کاربران برای اهداف شخصی خود اعلام کردند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها