|
کدخبر: 181940

آدم ربایی و قتل در جواب محبت‌ و کمک!

سناریوی زوج تبهکار برای اخاذی از مرد نیکوکار با مرگ وی و دستگیری متهمان پایان یافت.

روز اول تیر امسال خانواده مرد سرشناسی با مراجعه به پلیس قم از ناپدید شدن پدرشان خبر دادند. با شروع تحقیقات مشخص شد که این مرد ۶۶ ساله از افراد سرشناس و نیکوکار شهر بوده که صبح همان روز سوار بر خودروی پژو ۲۰۶ خود از خانه خارج شده و دیگر خبری از او نشده است.

در حالی که تحقیقات برای یافتن سرنخی از وی ادامه داشت، عصر چهارشنبه دوم تیر مأموران کلانتری فرودگاه امام خمینی هنگام گشت در منطقه به یک خودروی پژو ۲۰۶ که در مسیری خلاف جهت در حرکت بود، مشکوک و وقتی برای بررسی ماجرا به خودرو نزدیک شدند، دریافتند زن و مرد جوانی داخل خودرو با هم درگیر هستند. اما مرد راننده به محض دیدن خودروی پلیس با سرعت فرار کرد. مأموران نیز با تعقیب خودرو به راننده دستور ایست دادند اما وی بی‌توجه به دستور پلیس به فرار ادامه داد تا اینکه پس از دقایقی تعقیب و گریز سرانجام پلیس موفق به متوقف کردن خودرو شد.

هنگامی که مأموران برای بازرسی خودرو زن و مرد جوان را پیاده کردند، ناگهان با پیکر مردی میانسال روی صندلی عقب رو‌به‌رو شدند که دست و پایش را بسته بودند و نفس نمی‌کشید. در ادامه بررسی‌ها خیلی زود هویت جسد شناسایی و مشخص شد وی همان مرد نیکوکار قمی است که روز قبل گزارش ناپدید شدنش اعلام شده بود.

بدین ترتیب مرد جوان و همسر صیغه‌ای‌اش به اداره آگاهی تهران منتقل شدند و به ربودن مرد ۶۶ ساله اعتراف کردند. با توجه به اینکه متهمان منکر قتل بودند، جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

با شروع تحقیقات مرد معتاد گفت: من و همسرم وضع مالی بدی داشتیم. از آنجا که این مرد در شهر قم به نیکوکاری معروف بود به همسرم گفتم به سراغش برود و از او درخواست کمک کند. چند باری این اتفاق افتاد و او هم به همسرم کمک کرد تا اینکه تصمیم گرفتیم او را گروگان بگیریم و پول کلانی به جیب بزنیم. روز حادثه همسرم به سراغش رفت و از او خواست به خانه ما بیاید تا با کمک وی مرا برای ترک اعتیاد به کمپ ببرند. او که حرف همسرم را باور کرده بود، به خانه ما آمد بعد هم سه نفری سوار خودرویش شدیم و در مسیر کمپ ناگهان من با چاقو به او حمله کردم و با تهدید دست و پایش را بستیم و روی صندلی عقب انداختیم بعد هم کارت بانکی‌اش را گرفتیم و به سمت تهران منطقه رباط کریم آمدیم و تا می‌توانستیم، از حسابش پول برداشتیم. تا اینکه ۲۴ ساعت بعد وقتی می‌خواستم دوباره از حسابش پول بردارم، آنقدر مواد کشیده بودم که رمز کارت را اشتباه زدم و کارت سوخت. وقتی به سراغ این مرد آمدم، متوجه شدیم نفس نمی‌کشد و مرده است. ما او را نکشتیم شاید از گرما مرده باشد. بعد هم سر این موضوع که جسدش را چکار کنیم، با همسرم درگیر شدیم که پلیس ما را دستگیر کرد.

بدین ترتیب پرونده این زوج به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران و بازداشت آنها برای تحقیقات بیشتر به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران سپرده شد. همچنین از آنجا که علت مرگ هنوز مشخص نیست، کارآگاهان دو فرضیه را در این قتل مورد بررسی قرار داده‌اند؛ نخست اینکه احتمال می‌رود زوج تبهکار مواد مخدر یا ماده بی‌هوشی به این مرد تزریق کرده باشند که باعث مرگ وی شده است یا بر اثر گرسنگی و تشنگی و گرما جان باخته باشد که مأموران باید برای تعیین علت دقیق مرگ منتظر جواب پزشکی قانونی باشند.

 

منبع: ایران

ارسال نظر