|
کدخبر: 171222

داستان‌های تلخ؛ در پرونده تجاوز چه باید کرد؟

ثانیه‌ها و دقایق زندگی برایش به کندی می‌گذرد، با تداعی حوادث تلخ آن روز نحس در ذهنش، گویی هزار بار می‌میرد و زنده می‌شود، دیگر نمی‌تواند آن آدم دیروز باشد، روزها و شب‌ها به سختی سپری می‌شود و از خدا می‌خواهد به پایان زندگی برسد، پایانی تلخ و غم‌انگیز....

لحظه به لحظه آن روز شوم برایش همچون فیلمی زنده می‌شود، صدای داد و فریادش که بلند می‌شود کسی حریف او نیست تا آرامش کند، گویا دیگر آرامشی وجود ندارد و تا زنده است باید با این کابوس زندگی کند و آن را با خود به گور ببرد، والدین پیرش می‌دانند چه بر سر تنها دخترشان آمده است اما یارای سخن گفتن در مورد آن را ندارند، سردرگم هستند، نمی‌دانند باید به پلیس اطلاع دهند یا نه؟ پیش خود می‌گویند اگر به پلیس اطلاع دهیم آبرویمان می‌رود و اگر اطلاع ندهیم متجاوز همچنان به کارش ادامه می‌دهد.

این روایت تلخی است از دختری جوان که مورد تجاوز قرار گرفته اما با گذشت سال‌ها هنوز نتوانسته این حادثه را به پلیس اطلاع دهد، هنوز نتوانسته به زندگی عادی بازگردد.‌ای کاش تابوی بسیاری از مسائل در جامعه می‌شکست تا افرادی همچون این دختر مظلوم از ترس به اصطلاح آبرو، سکوت نمی‌کرد و دست متجاوزان با تبر قانون قطع می‌شد.

به گفته برخی کارشناسان پلیس آگاهی، تجاوز به عنف یکی از جرائمی است که آمار دقیقی از آن در دست نیست زیرا بسیاری از قربانیان این حادثه از ترس آبرو شکایتی نمی‌کنند و تا پایان عمر با این اتفاق بسیار تلخ زندگی کرده و به مرور دچار مشکلات روحی و روانی ناشی از این اتفاق می‌شوند، برخی نیز زمانی به پلیس مراجعه می‌کنند که رد متجاوز پاک شده و نمی‌توان به راحتی مجرم را شناسایی کرد.

یکی از کارشناسان پلیس آگاهی که خواست نامش فاش نشود در این زمینه می‌گوید: در شرایط کرونایی که توصیه شده مردم برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند، برخی هموطنان به‌ویژه بانوان از تاکسی یا خودروهای شخصی استفاده کرده و دچار حوادث ناگواری از جمله سرقت و تجاوز به عنف شده اند، براین اساس ضرورت دارد تا شهروندان نسبت به استفاده از وسایل نقلیه در شرایط کرونایی حساس شده و به هر فردی اعتماد نکنند.

این کارشناس پلیس آگاهی ادامه می‌دهد: خاموشی شهرها از ساعت ۲۱ در بروز این جرم بی‌تاثیر نبوده است زیرا بهترین شرایط برای مجرمان در شرایط تاریکی و خلوتی است و ناآگاهی و متاسفانه نداشتن ترس در برخی شهروندان به این مسئله دامن است، قدری ترس برای همه لازم است زیرا در سایه ترس از بروز اتفاقات ناگوار سبب می‌شود تا فرد تمام شرایط را برای ایمن نگه داشتن خود در نظر بگیرد، اینکه سوار هر خودرویی نشود، در مکان‌های خلوت و تاریک قدم نزند، از خودروهای قابل اعتماد استفاده شود تا در بروز اتفاق امکان شکایت وجود داشته باشد. در هر شرایطی باید شهروندان با هوشیاری امنیت خود را تامین کنند هر چند وظیفه پلیس برقراری امنیت است اما باید در نظر داشت که نمی‌توان در هر کوچه‌ای مامور گماشت چراکه پلیس در حد ظرفیت و امکانات موجود در برقراری امنیت تلاش می‌کند.

در این گزارش به نمونه‌ای از پرونده‌های تشکیل شده در این زمینه و پیگیری‌های پلیسی و قانونی تا پایان پرونده اشاره می‌شود:

احکام متهمان پرونده موسوم به تجاوز در ایرانشهر صادر شد

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب ایرانشهر اعلام کرد: برخی احکام متهمان پرونده موسوم به متجاوزان به دختران این شهرستان صادر شده است. متهمان این پرونده از حیث اتهام مشارکت در زنای به عنف به اعدام و مشارکت در آدم ربایی به ۱۵ سال حبس و از حیث سرقت سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و رد مال و پرداخت دیه، از حیث حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز به پنج سال حبس مطابق رای اولیه صادره از دادگاه کیفری یک ایرانشهر محکوم شده‌اند که دیوان عالی کشور رای صادره را به علت نقص تحقیقات نقض کرده و در شعبه هم عرض در حال رسیدگی است.

اما از حیث اتهام مشارکت در تهیه فیلم از شاکیان و وسیله تهدید قرار دادن فیلم مزبور، هر کدام از متهمان به پنج سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده‌اند که رای صادره در دادگاه تجدید نظر استان تایید شده است، از حیث جرایم مطرح شده در این پرونده به هیچ کدام از متهمان یک روز مرخصی اعطا نشده است و کماکان در حال تحمل حبس هستند.

باند سرقت و تجاوز به عنف در گلستان دستگیر شد

سرهنگ دوم محمدرضا اکبری رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: اعضای باند سرقت و تجاوز به عنف معروف به گروه برمودا در استان دستگیر شدند. از اواخر مرداد امسال با ورود پرونده‌های متعدد مبنی بر سرقت و تجاوز به عنف بانوان به پلیس آگاهی گلستان و شهرستان‌های تابعه، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

به گفته وی، این گروه در ابتدا با یک پراید سفید رنگ اقدام به مسافرکشی می‌کردند که بعد از لو رفتن، بلافاصله خودرو را به پژو نقره‌ای رنگ تغییر داده و اقدام به جرم می‌کردند. بعد از لو رفتن این خودرو، آنان با سرقت یک دستگاه تاکسی در بندرترکمن، بار دیگر اقدامات خود را از سر گرفتند که پس از شناسایی تاکسی که بلاصاحب بود، آنان خودرو خود را با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ و بعد از آن با یک دستگاه خودرو پرشیا سفید رنگ تعویض کردند.

اکبری ادامه داد: مجرمان که یک گروه هفت نفره شامل چهار مرد و سه زن بوده و برخی از آنان با هم فامیل هستند، برای جلوگیری از مشکوک شدن طعمه‌های خود، اقدام به ساخت آرم جعلی آژانس و نصب بر روی خودروها می‌کردند. مجرمان پس از شناسایی طعمه‌های خود، به صورت سه نفره شامل یک راننده، یک زن در صندلی جلو و یک مرد در صندلی عقب، آنان را سوار کرده و پس از طی مسافتی، سر طعمه‌ها را با استفاده از دودی بودن شیشه‌ها به زیر صندلی برده و در جنگل‌های اطراف اقدام به سرقت لوازم گران نرخ و در برخی مواقع تجاوز نیز می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان افزود: چنان چه طعمه‌ها مقاومت می‌کردند، آنها نیز با خشونت برخورد و اقدامات خود را انجام می‌دادند. به اعتراف مجرمان تاکنون در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، رامیان، کردکوی و بندرترکمن اقدامات خود را انجام داده اند، پس از شناسایی کامل مجرمان در اواخر مهر ماه از سوی مالباختگان، پرونده در اختیار تیم ویژه قرار گرفت که چندی پیش متوجه شدیم آنها به مشهد مقدس گریخته و اقدامات خود را آن جا از سر گرفته‌اند.

وی یادآور شد: بلافاصله اکیپی از مأموران زبده خود را به مشهد اعزام کردیم که متوجه شدیم آنها در حال برگشت به گلستان با دو دستگاه خودرو هستند که بلافاصله دو تیم دیگر با خودروهای شخصی به مسیر تردد اعزام شدند. مجرمان پس از سوار کردن یک مادر و بچه، آنها را به زمین‌های اطراف مشهد برده و ضمن تجاوز اقدام به سرقت می‌کنند که مأموران نیروی انتظامی خراسان رضوی در حال گذر از محل وقوع جرم و مشکوک شدن به خودرو مجرمین، به تعقیب آنان پرداخته که مجرمین موفق به فرار می‌شوند که بلافاصله شماره پلاک خودرو در اختیار همه تیم‌های عملیاتی کشور به ویژه خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و حتی سمنان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی گلستان افزود: پس از تعقیب و گریز در مسیر مشهد به گرگان توسط سه تیم عملیاتی نیروهای آگاهی گلستان، مجرمان پس از درگیری و در حالی که قصد فرار از دست مأموران ایست بازرسی تنگراه در ابتدای ورودی به استان گلستان را داشتند با دو دستگاه خودرو و چهار سرنشین (سه مرد و یک زن) دستگیر می‌شوند. یکی از دستگیرشدگان بنا به اعترافات دانشجو بوده و در مسیر، سوار خودرو مجرمین می‌شود که شواهد نشان از دانشجو بودن دارد، اما در حال بررسی برای همدستی و یا عضو گروه بودن او هستیم و از سوی دیگر مجرمین وی را بیگناه می‌دانند که وی فعلا در حال بازپرسی است.

وی افزود: مجرمان تاکنون به ۱۰ فقره سرقت به عنف و تجاوز به عنف در مشهد مقدس و ۹ فقره در استان گلستان اعتراف کرده اند، اما از آن جایی که این افراد دارای سوابق کیفری نیز هستند و با توجه به محل سکونت برخی مجرمان و مسیرهای تردد آنان، احتمال می‌رود که اقدامات آنان در استان‌های دیگر نیز انجام شده باشد. این افراد اصالتا اهل شهرستان سرخس در خراسان رضوی هستند که برخی از آنها محل سکونتشان در استان‌های گلستان (شهرستان بندرگز) و تهران (قرچک ورامین) است. دستگیرشدگان به نام‌های علی ولی زاده، محمد ولی زاده (این دو برادر هستند)، ابوالفضل همتی نیا (این فرد برادر خانم علی ولی زاده است) و افسانه شاهمرادی یکی از اعضای باند هستند و در حال پیگیری و دستگیری سه متهم (شامل یک مرد و دو زن) دیگر هستیم که یکی از متهمان در یکی از روستاهای استان گلستان و دو متهم دیگر در مشهد مقدس مخفی هستند.

اکبری ادامه داد: در داخل خودروهای توقیف شده مبلغ ۴۰ میلیون ریال وجه نقد، تعدادی عابر بانک به نام‌های شاکیان و مالباختگان، گوشی‌های تلفن همراه، دستگاه پرچ زنی برای نصب پلاک جعلی بر روی خودروها و موارد دیگر کشف و ضبط شده است. مجرمان وجوه حاصل از فروش طلا و جواهرات را به حساب خانواده‌های خود واریز می‌کردند و حتی ماشین هایی که می‌خریدند را به نام همسران خود می‌کردند.

کفتارهای کوه‌های فریمان مجازات شدند

چهار مجرم پلید معروف به کفتارهای کوه‌های فریمان که حدود ۶ ماه پیش با تعرض به یک زوج کوهنورد در ارتفاعات سفیدسنگ شهرستان فریمان واقع در مرکز خراسان رضوی، زن کوهنورد را در مقابل چشمان شوهرش مورد تجاوز قرار داده بودند، ۲۵ اسفند مجازات شدند.

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد این مجرمان تبهکار پرونده تجاوز به عنف در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شدند. متعاقب اعلام شکایت از سوی شکات و اعلام گزارش یک مورد تجاوز به عنف مهر در منطقه سفیدسنگ شهرستان فریمان از سوی مرجع انتظامی، پرونده‌ای با موضوع تجاوز به عنف و آدم‌ربایی با تهدید در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب آن شهرستان تشکیل شد.

در ادامه این گزارش آمده: پس از شناسایی عوامل جنایت علیه یک مرد و زن کوهنورد و انجام تحقیقات از چهار نفر متهمان به اسامی روح‌الله جاویدی‌راد فرزند علی‌اکبر دارای سابقه کیفری و متاهل، محمد صیادی باغسنگانی فرزند مهدی و متاهل، محمد حسینی فرزند احمد و محمد وطندوست فرزند حسین دارای سابقه کیفری و طی تشریفات قانونی کیفرخواستی نسبت به متهمان صادر شد. با صدور کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب فریمان، پرونده برای ادامه رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی ارسال و به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت.

پس از انجام تحقیقات و اقدامات قانونی لازم در خصوص اتهامات متهمان موصوف مبنی بر آدم‌ربایی به عنف، اکراه، تهدید و تجاوز به عنف اقدامات لازم توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی با توجه به محتویات پرونده، گزارش‌های مرجع انتظامی، گزارش اداره اطلاعات شهرستان فریمان، مدافعات بلاوجه نامبردگان، تحقیقات معموله قانونی، اظهارات و اقرارهای صریح و تلویحی متهمان نسبت به ارتکاب بزه‌های انتسابی، شکایت شاکیان خصوصی، کروکی ترسیمی و تصاویر ماخوذه از محل وقوع بزه و سایر قرائن موجود در پرونده انجام و بزه انتسابی به متهمان محرز و مسلم تشخیص داده شد.

اهمیت موضوع و درخواست عمومی موجب ورود اداره‌کل اطلاعات خراسان رضوی به این پرونده شد که در نهایت با شناسایی و دستگیری مجرمان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و تحویل آنها به مرجع قضایی خاتمه یافت. یک نفر از این مجرمان در بوشهر، یک نفر در روستاهای حوالی قوچان و دو نفر دیگر آنها در محله‌ای واقع در حاشیه شهر مشهد دستگیر شدند.

دستگیری عاملان تجاوز به عنف در جنوب شرق کشور

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۹ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و تجاوز به عنف با تلاش شبانه‌روزی پلیس در جنوب شرق کشور دستگیر و ۱۵ فقره سرقت نیز کشف شد. پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سیستان و بلوچستان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و تجاوز به عنف، در هفته گذشته ۹ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستانهای زاهدان، ایرانشهر، خاش و چابهار با هماهنگی‌های قضائی این سارقان را در عملیات‌های مختلف دستگیر کردند. با دستگیری این سارقان، چهار دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت مسروقه، هفت دستگاه تلفن همراه و مقادیری وجه نقد مسروقه و چند قبضه چاقو و قمه کشف شد. متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به یک فقره سرقت مسلحانه خودرو، یک فقره سرقت مسلحانه منزل، ۲ فقره سرقت به عنف منزل، ۲ فقره سرقت به عنف موتورسیکلت، یک فقره سرقت به عنف خودرو، پنج فقره سرقت به عنف تلفن همراه و سه فقره سرقت به عنف کیف پول و وجه نقد اعتراف کردند.

قنبری با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی اضافه کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی به‌ویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

مجازات تجاوز به عنف

تجاوز به عنف اعمال جنسی‌ای که با زور، اجبار، تهدید و بدون رضایت همراه است. مجازات تجاوز به عنف اعدام است و با اقرار، اشهاد و یا علم قاضی اثبات می‌شود. در مورد جرم تجاوز به عنف در تمام کشورها مجازات سنگینی وضع شده است. مطابق با بند ت ماده ٢٢۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ١٣٩٢، مجازات زنای به عنف، اعدام است. جرم تجاوز به عنف نوعی از زنا محسوب می‌شود که با عدم رضایت زن به‌وجود آمده است و میان زوجین که رابطه شرعی و قانونی دارند، مصداق ندارد. در جرم زنای به عنف یا تجاوز به عنف، در صورتی که زن باکره باشد، علاوه بر مجازات زنای به عنف، می‌بایست ارش البکاره و مهرالمثل به زن پرداخت گردد اما در صورتی که زن باکره نباشد، مهرالمثل همراه با مجازات اصلی اعمال می‌شود.

جرم تجاوز به عنف در صور مختلفی قابل تصور است این صور عبارتند از آزار جنسی کودکان، تجاوز به محارم، همچنین مطابق با تبصره ٢ ماده ٢٢۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ١٣٩٢ بیان شده است: “هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد در حال بیهوشی، خواب یا مستی زنا کند رفتار او در حکم زنای به عنف است. در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن اگرچه موجب تسلیم شدن او شود نیز حکم فوق جاری است. ”

راه‌های اثبات جرم

اقرار و شهادت: به روش اثبات جرم زنا؛ یعنی چهار مرتبه اقرار زناکننده یا شهادت چهار نفر نزد قاضی، جرم تجاوز به عنف نیز اثبات می‌شود. برخی بر این باورند که این روش، به جرم‌هایی اختصاص دارد که با رضایت طرفین ارتکاب می‌یابند و برای حفظ آبروی طرفین، روش سخت‌گیرانه‌ای مانند چهار اقرار یا چهار شاهد با شرایط خاصی برای اثبات جرم تعیین کرده است؛ اما در تجاوز به عنف که تجاوز به حق افراد است نمی‌توان در اثبات قضایی از همان روش سخت‌گیرانه پیروی کرد بلکه باید به ادله عمومی اثبات دعاوی که یک اقرار و دو شاهد است، رجوع کرد.

علم قاضی: بنا بر دیدگاه مشهور، قاضی می‌تواند بر اساس علم خود حکم کند و نیازی به اثبات از جانب طرف دعوا ندارد.

روش‌های اثبات جرم تجاوز به عنف

یکی از مواردی که باید در جرم تجاوز به عنف مورد توجه قرار بگیرد اثبات این مسئله توسط قربانی است که ثابت کند تجاوز با قهر و غلبه و با توسل به زور صورت گرفته است و در جهت حصول علم قاضی کمک قابل توجهی است. متهم باید چهار مرتبه در نزد قاضی اقرار کند، اقرار در نزد پلیس ملاک نیست که این جرم را مرتکب شده است اگر متهم در ابتدا اقرار و بعد انکار کند، قاضی باید بر اساس علم خود تصمیم گیری کند.

علم قاضی یکی از مواردی است که با توجه به شواهد و قرائن موجود در پرونده، کمک فراوانی به او در جهت کشف حقیقت می‌کند. حضور ۴ شاهد نیز می‌تواند یکی از موارد اثبات این جرم تلقی شود.

با توجه به ماده ۱۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری ۱۳۹۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی که انجام هرگونه تعقیب و تحقیق در جرایم منافی عفت را ممنوع اعلام کرده است و تنها در مواردی که جرم در مرئی و منظر عام واقع شده یا دارای شاکی یا به عنف یا سازمان یافته باشد، شروع به تعقیب و تحقیق در این جرایم را، آن هم فقط در محدوده شکایت و یا اوضاع و احوال مشهود، تجویز کرده است.

برابر ماده ۸ قانون آیین دادرسی کیفری ۱۳۹۲، جرمی که دارای جنبه الهی است می‌تواند دو حیثیت داشته باشد؛ الف- حیثیت عمومی از جهت تجاوز به حدود و مقررات الهی یا تعدی به حقوق جامعه و اخلال در نظم عمومی. ب- حیثیت خصوصی از جهت تعدی به حقوق شخص یا اشخاص معین. برابر ماده ۴۰۶ قانون یادشده، در تمام جرایم به استثنای جرایمی که فقط جنبه حق‌اللهی دارند، رسیدگی غیابی تجویز شده است.

بنابراین در موارد ارتکاب جرایم موضوع ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) ۱۳۷۵ که به حقوق شخص یا اشخاص معین تجاوز شده باشد، رسیدگی غیابی جایز است و وقوع جرم در منظر عام یا داشتن شاکی خصوصی صرفا از جهت شروع به تعقیب و تحقیق (ماده ۱۰۲ قانون یادشده) مؤثر است و وقوع عمل موضوع این ماده با عنف و اکراه و یا نسبت به اشخاص محجور از مصادیق مسلم وجود جنبه حق‌الناسی است. با این حال، تشخیص مصداق بر عهده مرجع قضایی رسیدگی‌کننده است.

هشدار پلیس آگاهی ناجا

سرهنگ شهاب امینی رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در خصوص مسافربر نماها هشدار داد و از هموطنان خواست با حفظ ضوابط بهداشتی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

وی با اشاره به ضرورت هوشیاری شهروندان در هنگام برخورد با مسافربرهای غیرمجاز، گفت: این خودروها بدون آن که مشخصاتشان در سامانه‌های مربوطه ثبت شده باشد، اقدام به تردد و جابه جایی مسافر می‌کنند.

امینی با بیان اینکه فعالیت برخی از مسافربرهای غیرمجاز در سطح شهر، زمینه ساز جرایمی مانند سرقت است، گفت: پلیس آگاهی ناجا بارها در خصوص مسافربر نماها هشدار داده و اهتمام جدی مردم را در این زمینه را خواستار شده است.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا به پیامدهای ناشی از استفاده از این گونه خودروها اشاره کرد و افزود: شهروندان به ویژه بانوان با حفظ ضوابط بهداشتی برای تردد در سطح شهر از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، مترو و آژانس‌های معتبر استفاده کنند تا شاهد بروز مشکلات و حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه عجله داشتن در رفت و آمد، خود را در معرض خطرات احتمالی قرار داد، گفت: گاهی در معرض دید قرار دادن اقلام گرانقیمت همانند طلا، زیورآلات و وسایل با ارزش نیز می‌تواند برای مسافربرنماها وسوسه‌انگیز باشد.

این مقام انتظامی به خاطر سپردن مشخصات خودرو شامل، شماره پلاک، نوع وسیله نقلیه، رنگ و خصوصیات ظاهری سرنشینان اعم از خالکوبی دست و نوع لباس را در شناسایی و دستگیری این گونه مجرمان بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: بانوان برای حفظ امنیت خود در هیچ شرایطی به تنهایی سوار خودروهای مسافربر غیرمجاز نشده و چنانچه در شرایط اضطرار قصد استفاده از این وسایل را دارند، بهتر است مشخصات خودرو را به بستگان خود اطلاع داده و به محض مشاهده هرگونه رفتار مشکوک یا تغییر ناگهانی مسیر، مراتب را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: مجرمانی که در پوشش مسافربر قصد سرقت و آزار و اذیت هموطنان را دارند؛ بدانند کارآگاهان پلیس آگاهی در برخورد با این گونه جرایم کاملا سریع و قاطعانه برخورد و با بهره‌گیری از آخرین روش‌های کشف علمی جرم، آنان را شناسایی و در کمترین زمان ممکن دستگیر خواهند کرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر