|
کدخبر: 141216

جزئیات واژگونی اتوبوس کارگران معدن در زاهدان

مقامات مسئول در ارتباط با حادثه روز پنج‌شنبه در زاهدان توضیحاتی ارائه کردند.

حوادث جزئیات واژگونی اتوبوس کارگران معدن در زاهدان

عصر روز پنج‌شنبه ۲۰ آذرماه، سرویس حمل‌ونقل کارگران معدن مس چهل کوره زاهدان در استان سیستان و بلوچستان دچار حادثه و واژگونی شد. این حادثه ۸ زخمی برجای گذاشت. ۷ مصدوم این حادثه کارگر و یک نفر مسافر بین راهی بوده است.

محمدذاکر شیخ‌زاده (رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان) درباره این حادثه می‌گوید: روز پنج‌شنبه ۲۰ آذر، ساعت ۱۳ پس از تعطیلی شیفت معدن، اتوبوس کارگران معدن مس چهل کوره دچار حادثه می‌شود. هفت کارگر و یک مسافر بین‌راهی در این اتوبوس زمان حادثه حضور داشتند.

او ادامه داد: در روز حادثه، وضعیت جوی استان بارانی بود و به دلیل لغزندگی جاده، اتوبوس در ۵ کیلومتری شهر زاهدان دچار حادثه می‌شود. خوشبختانه این حادثه مصدوم جدی نداشته و هفت سرنشین به صورت سرپایی مداوا شدند. «ابراهیم نارویی» یکی از کارگران معدن از ناحیه ساعد دچار شکستگی می‌شود. این کارگر صبح روز شنبه (۲۲ آذرماه) از بیمارستان مرخص می‌شود.

حسینعلی اکبری (دبیر اجرایی خانه کارگر زاهدان) نیز در این رابطه توضیح داد: بیستم آذرماه، پس از تعطیلی شیفت اول کاری معدن مس چهل کوره، ۷ کارگر سوار بر سرویس حمل‌ونقل می‌شوند. به دلیل بارش باران و لغزنده بودن مسیر، این سرویس دچار حادثه می‌شود. ۶ مصدوم به صورت سرپایی درمان و مصدوم دیگر دچار شکستگی دست می‌شود. پس از معاینه وضعیت مصدوم از سوی کادر درمان، پلاتین در دست او می‌گذارند.

وی در پایان گفت: به دلیل حفظ فاصله اجتماعی، اتوبوس کارگران از مینی‌بوس به اتوبوس تبدیل شده است و کارگران با فاصله سوار اتوبوس می‌شوند. اگر این شرایط نبود، یعنی تعداد بیشتری سوار اتوبوس می‌شدند، به طور قطع ما شاهد فاجعه بدی می‌بودیم.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها