|
کدخبر: 140161

غرق شدن کشتی ایرانی در آب های عراق

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به غرق شدن شناور توران در لنگرگاه خور عبدالله عراق، گفت: شش سرنشین این شناور در سلامت کامل هستند.

حوادث غرق شدن کشتی ایرانی در آب های عراق

نادر پسنده با اشاره به اینکه شناور "توران" تحت ثبت و پرچم ایران ساعت ۳۰: ۱۳مورخ ۱۰ آذرماه امسال از بندر خرمشهر با محموله ۸۸۰ تنی کالا به مقصد بندر ام القصر عراق حرکت کرد، اظهار کرد: ساعت ۳۰: ۱۴ دیروز این کشتی در لنگرگاه خور عبدالله به دلیل از دست دادن تعادل به یک سمت کج شده و پس از یک ساعت به طور کامل غرق شد.

وی با بیان اینکه روند بررسی فنی و ایمنی دلایل بروز سانحه آغاز شده است، ادامه داد: شش سرنشین شناور "توران" توسط یک فروند یدک کش عراقی از آب نجات پیدا کرده و تحویل ایستگاه راهنمایی عراق شدند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سازمان بنادر، در ساعات اولیه اضطرار با اعلام آماده باش کامل نسبت به اعزام ۲ فروند شناور ناجی به منطقه اقدام کرد، گفت: خوشبختانه حسب گزارش واصله هر شش سرنشین کشتی در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند؛ همچنین اقدامات لازم برای بازگرداندن دریانوردان به کشور از طریق مجاری دیپلماتیک در حال پیگیری است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها