|
کدخبر: 121349

آغاز دور جدید مذاکره برای پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: دور جدید مذاکرات ایران با کشورهای خارجی در خصوص پرداخت غرامت سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی ٢٧ مهرماه در تهران برگزار می‌شود.

حوادث آغاز دور جدید مذاکره برای پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی

«تورج دهقانی زنگنه» روز چهارشنبه و بعد از بازدید از وضعیت پروازهای فرودگاه مهرآباد و نظارت میدانی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی درباره زمان مذاکرات ایران با اوکراین در خصوص سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: این جلسه روز ٢٧ مهرماه و در تهران و با حضور کشورهای مربوطه برگزار می‌شود.

پیش از این معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه از برگزاری دورآتی مذاکرات با طرف اوکراینی درباره سانحه سقوط هواپیمای این کشور در نیمه دوم مهرماه در تهران خبر داده بود. بر اساس پروتکل‌های بین‌المللی مبنای پرداخت غرامت در این سانحه هوایی اسناد بین‌المللی است.

همچنین رئیس سازمان هواپیمایی پیشتر گفته بود که مذاکره در خصوص مسائل مربوط به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی از جمله موضوع پرداخت غرامت در مذاکرات گذشته کلید خورد و قرار است جلسه بعدی در مهر ماه در تهران برگزار شود.

وی گفته بود: آنچه مسلم است اینکه ایران مسوولیت این خطا را پذیرفته، بنابراین در خصوص مذاکره برای پرداخت غرامت کاملا آماده است.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، پرداخت غرامت مقدماتی دارد که در حوزه‌های فنی و حقوقی به نتیجه خواهد رسید و بر مبنای تفاهمی که صورت خواهد پدیرفت، انجام می‌شود.در حدود اصول بین‌المللی و بدون تبعیض غرامت پرداخت خواهد شد و شامل هر گروهی خواهد بود که در این سانحه صدمه دیده است.

 

منبع: ایرنا
  • رضا ارسالی در

    هزار ماشاا و.. ایران و هیئت ایرانی دست بده خوبی دارن همیشه این جور بوده تو گرفتن خسارت هم مذاکره کننده های ا یرانی راحت حق مردم ایران را می گیرن یا فقط تو دادن این جور هستن

  • پ.آ ارسالی در

    آیا این غرامت ها جای خالی عزیزانمان راپر خواهدکرد؟زهی خیال باطل

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها