|
کدخبر: 100288

ماجرای زنده شدن زن ٤٢ ساله در پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه احتمال خودکشی یک زن ٤٢ ساله خرم آبادی باعث شد که دادپزشک مانع صدور جواز دفن شود، گفت: این زن معلول بوده و از بیماری روحی و روانی رنج می‌برده است.

حوادث ماجرای زنده شدن زن ٤٢ ساله در پزشکی قانونی

روز گذشته خبری مبنی بر زنده شدن یک خانم ۴۲ ساله در سردخانه بهشت رضای شهر خرم‌آباد استان لرستان در صدر اخبار قرار گرفت.

آنطور که معاون درمان علوم پزشکی لرستان عنوان کرده است، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته این خانم در هیچ کدام از مراکز درمانی استان بستری نبوده‌ است. فردی همراه با مدارک شناسایی و برخی مدارک مربوط به بیماری خود برای دریافت مجوز دفن یک خانم به پزشکی قانونی استان مراجعه می‌کند که با توجه به نقص مدارک پزشکی و عدم وجود جسد در محل، مسئولان پزشکی قانون برای صدور مجوز دفن از او می‌خواهد که جسد را همراه خود به پزشکی قانونی بیاورد.

معاون درمان علوم پزشکی لرستان بیان کرد: این فرد صبح روز بعد به همراه جسد به پزشکی قانونی مراجعه می‌کند که پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط پزشکی قانونی مشخص می‌شود که او دارای علائم حیاتی بوده و اصلا فوت نکرده است.

در همین زمینه حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در گفت‌وگو با میزان به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: این فرد، بنا به گفته خانواده وی، معلول، نابینا و ناشنوا بوده و از بیماری روحی و روانی نیز رنج می‌برده است.

وی ادامه داد: پس انتقال به سردخانه، توضیحاتی که خانواده این فرد به دادپزشک ارائه کردند برای همکاران در پزشکی قانونی پذیرفته شده نبود؛ چراکه احتمال مصرف بیش از اندازه قرص‌ یا خودکشی در این فرد وجود داشت از سوی دیگر علت فوت با مدارک همخوانی نداشت، لذا دادپزشک این توضیحات را نمی‌پذیرد و دستور می‌دهد جسد به پزشکی قانونی جهت کالبد شکافی انتقال داده شود.

نظیفی تصریح کرد: در حین بررسی‌ها متوجه می‌شوند جسد تکان می‌خورد و پس از این موضوع فرد به بیمارستان منتقل می‌گردد و اکنون علایم حیاتی را دارد.

منبع: میزان
  • داودم ارسالی در

    من یک کارگرهستم به سه فرزند خودم به روست ام درتهران کارمیکنم وخواده ام ماندندروست ا هفتی جهادصدکلومتررامیام میرم میخوام زن بچه ام رابیارم به شهرپردیس ازانجا به مه ل کارم نزدیک است

  • ناشناس ارسالی در

    شهرپردیس شهرخوبی است

ارسال نظر