|
کدخبر: 56201

رکورد جدید ایران‌خودرو / ۹۸ درصد از خودروها فروخته شد!

در اردیبهشت ماه امسال، ایران‌خودرو تقریبا تنها نیمی از تولیدات خود را به فروش رسانده بود، اما در خرداد ماه این رقم افزایش یافته و ایران‌خودرو توانسته بیش از ۹۸ درصد تولید خود را به فروش برساند که از ابتدای امسال بی‌سابقه بوده است. شرکت ایران‌خودرو در پایان خرداد ماه امسال ۴۸ هزار و ۹۰۰ خودروی دپوشده در پارکینگ داشته است.

گسترش‌نیوز : تازه‌ترین گزارش عملکرد ماهانه ایران‌خودرو که بر روی سایت کدال قرار گرفت، حاکی از آمارهای جدیدی از وضعیت این خودروساز کشور در خرداد ماه امسال است.

بر اساس این بررسی تجارت‌نیوز، ایران‌خودرو در دوره یک‌ماهه منتهی به خرداد ماه امسال از محل فروش محصولاتش بیش از هزار میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به ماه قبل افزایش چشم‌گیری داشته است.

میزان تولید ایران‌خودرو در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد ماه سال گذشته با افت همراه بوده است. تولید محصولات ایران‌خودرو در خرداد ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افت ۲۶ درصدی مواجه شده و از تولید ۳۶ هزار دستگاه به خدود ۲۷ هزار دستگاه رسیده است.

به همین ترتیب میزان فروش محصولات ایران‌خودرو نیز در خرداد امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. فروش ایران‌خودرو در خرداد ماه سال گذشته بیش از ۴۲ هزار خودرو بوده در حالی که این مقدار در خرداد ماه امسال به ۲۶ هزار خودرو رسیده است.

tolidirankhodroo.jpg

این خودروساز با میانگین ۸۶۸ دستگاه تولید روزانه در خرداد ماه امسال ۲۶ هزار و ۹۰۹ دستگاه خودرو تولید کرده که بخش اعظم تولیدش مربوط به گروه پژو بوده است.

در اردیبهشت ماه امسال، ایران‌خودرو تقریبا تنها نیمی از تولیدات خود را به فروش رسانده بود، اما در خرداد ماه این رقم افزایش یافته و ایران‌خودرو توانسته تقریبا ۱۰۰ تولید خود را به فروش برساند. این شرکت خودورساز از تعداد ۲۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه تولیدات خود، معادل ۲۶ هزار و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را به فروش رسانده است و بقیه خودروها به مابقی خودروهای موجود در پارکینگ این شرکت اضافه شده است.

با توجه گزارش‌های ماهانه، شرکت ایران‌خودرو در پایان خرداد ماه امسال ۴۸ هزار و ۹۰۰ خودروی دپوشده در پارکینگ داشته است.

tolidirankhodroo1.jpg

میزان تولید و فروش محصولات ایران‌خودرو در خرداد ماه امسال نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰٫۱ و ۹۰ درصد افزایش داشته و از سوی دیگر، میزان درآمد حاصل از فروش محصولات با رشد ۷۷ درصدی همراه بوده است.

میزان درآمد حاصل از فروش محصولات ایران‌خودرو با ۷۷ درصد رشد از ۶۶۳ میلیارد تومان در اردیبهشت ماه امسال به بیش از ۱٫۱ میلیارد تومان در خرداد ماه رسیده است.

ایران‌خودرو در سه‌ماهه نخست امسال حدود ۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و طی همین دوره ۵۱ هزار و ۸۶۵ دستگاه از محصولاتش را در مجموع معادل ۲٫۳ هزار میلیارد تومان به فروش رسانده است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها