|
کدخبر: 45578

خودرو مشترک ایران و آذربایجان به اوکراین می‌رود

مدیر منطقه اروپا، آسیا، ‌امریکا و سی. آی. اس(CIS) ایران خودرو گفت: این گروه صنعتی با اخذ استانداردهای لازم برای حضور در بازارهای رقابتی، در گام نخست خودروی دنا تولیدی مشترک با جمهوری آذربایجان در سایت «نفت چاله» این کشور را به اوکراین صادر می‌کند.

گسترش‌نیوز: «سابینا نوبری» افزود: این گروه صنعتی با اخذ گواهینامه‌های جدید برای حضور در بازار رقابتی، فعالیت خود را با صادارت خودرو به شکل پیش ساخته (سی. بی. یو) با امضای قراردادهای جدید از سایت نفت چاله آذربایجان از سر خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: قرار است در مرحله نخست تعداد محدودی دنا و دنا پلاس به بازار اوکراین صادر شود که پس از نیازسنجی، چنانچه مورد استقبال مردم قرار گیرد، سایت جمهوری آذربایجان آمادگی دارد که انواع تولیدات مورد نیاز بازار را روانه اوکراین کند.

نوبری یادآور شد: سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ ایران خودرو با فروش بیش از ۱۲ هزار دستگاه خودروی سمند در اوکراین، حضور فعالی در این بازار داشت.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به بازار بلاروس اظهارکرد: فروش خودرو به صورت اس. کی. دی (قطعات نیمه کامل) به بازار بلاروس از برنامه‌های بعدی کارخانه مشترک ایران خودرو آذربایجان است و به همین منظور رایزنی‌ها برای صادارت محصولات مشترک این کارخانه انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: بلاروس بازار مقرون به صرفه برای ورود به بازار روسیه است.

نفت چاله یکی از سایت‌های ایران خودرو محسوب می‌شود که با گذشت نزدیک به یک سال، حدود یک هزار دستگاه خودروی دنا، دنا پلاس و سمند یی.اف ۷ را تولید و روانه بازار کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر