|
کدخبر: 37735

نکات مهم در مورد بیمه بدنه خودرو + قیمت

بیمه شخص ثالث نوعی بیمه است که به صورت اجباری برای خودروهای خریداری می‌شود اما بیمه بدنه اجباری نیست. علی‌رغم اجباری نبودن این بیمه، بسیاری از صاحبان خودروها به سراغ این بیمه می‌روند. در ادامه به ذکر نکات مهم در مورد بیمه بدنه خودروها می‌پردازیم.

گسترش نیوز: هنگامی که برای خرید بیمه بدنه به شرکت‌های مختلف مراجعه می‌کنید متوجه می‌شوید که این نوع بیمه‌ها شامل دو نوع خسارت کلی و جزئی می‌شوند که هر کدام خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند. با توجه به این که ریسک خسارت به خصوص در شهرهای پر جمعیت نظیر تهران بالا است بسیاری از صاحبان خودروها به سمت بیمه بدنه می‌روند.

bimebadane3.jpg

خسارت‌های تحت پوشش

اگر بخواهید بیمه بدنه برای خودرویتان خریداری کنید به عنوان اولین و مهم‌ترین پرسش به سراغ این موضوع می‌روید که بیمه بدنه چه نوع خسارت‌هایی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟ به طور کلی بیمه بدنه خودرو مواردی نظیر برخورد خودرو با جسم ثابت یا متحرک، واژگونی و سقوط، آتشسوزی، آذرخش، انفجار خودرو و لوازم یدکی مرتبط با آن و سرقت کلی خودرو را تحت پوشش قرار مي‌دهد. لازم به ذکر است که خسارت باتری و لاستیک خودرو نیز تا ۵۰ درصد قیمت نو این موارد پوشش داده می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده، خسارت‌های دیگری نیز وجود دارد که لزوما توسط بیمه بدنه تحت پوشش قرار نمی‌گیرد مگر این که هزینه اضافه برای آن‌ها پرداخت کنید. در این میان می‌توان به خسارت ناشی از بلایای طبیعی، خسارت ناشی از پاشیدن اسید و مواد شیمیایی، شکستن شیشه، سرقت جزئی نظیر سرقت لوازم، خسارت ناشی از کاهش ارزش خودرو خسارت ناشی از کشیدن میخ و اشیای تیز بر روی خودرو اشاره کرد.

خسارت‌هایی که تحت پوشش قرار نمی‌گیرد

یک سری از خسارت‌ها وجود دارد که بیمه بدنه انواع شرکت‌ها آن‌ها را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. از جمله این نوع خسارت‌ها می‌توان به خسارت ناشی از جنگ، شورش و حمله، خسارت ناشی از انفجار هسته‌ای، خسارت عمدی توسط بیمه‌گزار، خسارت در حین فرار از پلیس، خسارت ناشی رانندگی بدون گواهینامه، خسارت ناشی از مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و خسارت‌های ناشی از حمل بار بیش از حد اشاره کرد

انتقال بیمه بدنه

هنگامی که بخواهید خودرویتان را بفروشید این امکان وجود دارد که بیمه بدنه را فسخ کنید و مابقی مبلغ را تا تاریخ سر رسید از بیمه‌گر دریافت کنید. این امکان نیز وجود دارد که بیمه بدنه خودرو را به مالک جدید انتقال دهید و تمامی تعهدات شرکت بیمه‌گزار در این رابطه به فرد جدید منتقل خواهد شد.

تخفیف‌های شامل بیمه بدنه

شرکت‌های بیمه تخفیف های مختلفی را برای متقاضیان در نظر می‌گیرند و علاوه بر آن در برخی موارد، این شرکت‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. مواردی که ذکر می‌شود برای تمامی شرکت‌های بیمه صادق نیست اما در مواردی مانند دارندگان بیمه شخص ثالث، دارندگان بیمه عمر، دارندگان تخفیف بلندمدت، دارندگان حساب بلند مدت، ساکنان منطقه آزاد، صاحبان خودرو صفر کیلومتر و صاحبان خودرو وارداتی تخفیف بیمه تعلق می‌گیرد.

قیمت بیمه بدنه

مواردی از قبیل سال ساخت خودرو، وارداتی یا داخلی بودن، قیمت خودرو در بازار و خسارت‌های جزئی در قیمت بیمه بدنه تاثیر دارد. در حال حاضر قیمت بیمه بدنه پژو ۲۰۶ مدل ۹۷ در صورتی که تمامی خسارت‌های جزئی را برای آن در نظر بگیریم و قیمت آن را ۷۰ میلیون تومان اعلام کنیم در حدود 900 الی یک میلیون و پانصد هزار تومان باید برای بیمه بدنه پرداخت کنیم. این مورد به شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه و خدمات اضافه آن‌ها مربوط می‌شود ضمن این که باید به میزان معروف بودن شرکت و نحوه پاسخگویی به درخواست مشتریان نیز توجه کرد. قیمت بیمه بدنه برای یک خودرو مونتاژ مانند مزدا۳ جدید در صورتی که قیمت آن را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کنیم بین ۲ الی ۳.۵ میلیون تومان خواهد بود. همین مورد برای یک خودرو وارداتی مانند سانگ یانگ تیوولی با قیمت ۲۳۰ میلیون تومان در بازار رقمی بین ۲ الی ۴ میلیون تومان خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها