|
کدخبر: 314457

راه آهن/زاهدان/چابهار

زمان بهره برداری راه آهن زاهدان-چابهار اعلام شد / مرز چابهار شگفتی ساز شد

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: راه‌آهن زاهدان به چابهار با بیش از ۶۶ درصد پیشرفت کاری تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

حمل و نقل زمان بهره برداری راه آهن  زاهدان-چابهار اعلام شد / مرز چابهار شگفتی ساز شد

محمد کرمی، در حضور اهالی روستای "پادیک" در شهرستان سرباز، اظهار کرد که پروژه راه‌آهن زاهدان-چابهار با هدف ایجاد یک محور حمل و نقل از شمال به جنوب و اتصال بندر شهید بهشتی به شبکه راه‌آهن کشور طراحی شده است. این پروژه با بهره‌برداری و راه‌اندازی آن، به ترتیب منطقه آسیای میانه و افغانستان را نیز به آب‌های آزاد اقیانوسی متصل خواهد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برای طرح راه‌آهن چابهار- زاهدان با موافقت مقام معظم رهبری از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده شده و بخش زاهدان - خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر اخیراً به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: تمام کارگاه‌های این پروژه فعال است و پیش‌بینی می‌شود، ادامه این پروژه بزرگ ریلی با پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

کرمی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و برخوردار بوده و القای کلمه محرومیت به این منطقه کاملاً نادرست است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت نیروی جوان خلاق مومن و متفکر استان، گفت: لازمه توسعه هر منطقه نیروی انسانی است، چرا که این جوانان هستند که می‌توانند ایده‌های جدید را در جهت پیشبرد اهداف استان ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: مرز یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان است که می‌تواند منطقه را به مرکز صادرات و واردات کشور تبدیل کند.

کرمی تصریح کرد: محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان همچون خرما، پسته، انبه، موز، چیکو و ... ظرفیت‌های مهمی هستند که در هر استانی یافت نمی‌شود، این ظرفیت بسیار بالقوه فرصتی برای ارزآوری و توسعه اقتصادی در استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز دشمن به دنبال دستیابی به منافع خود است و از هر راهی برای رسیدن به اهداف خود بهره‌گیری می‌کند، بنابراین باید هوشیار باشید.

وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در کسب علم وجود ندارد، چرا که خداوند همه چیز را بر اساس حکمت آفریده و شرایطی را فراهم کرده که انسان به آسمان‌ها دست پیدا کند و این امر عین عبادت است.

کرمی به فجایع رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و خاطرنشان کرد: بدانید ملت فلسطین در نهایت پیروز میدان است، چرا که توکل بر خدا عامل نصرت در تمام دوران است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها