|
کدخبر: 167815

بوئینگ ارمنستانی ایران را ترک کرد + جزئیات

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ فلای ارمنیا از فضای پروازی ایران خارج و در فرودگاه ایروان به زمین نشست.

حمل و نقل بوئینگ ارمنستانی ایران را ترک کرد + جزئیات

به نقل از  روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ترک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ فلای ارمنیا در ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز به وقت تهران خبرداد.

ذیبخش اظهارداشت: ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ برابر با سوم اسفند ۱۳۹۹، یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی فلای ارمنیا به علامت ثبت EK-FAA در حال پرواز از فرودگاه استونی به مقصدی در امارات متحده عربی، به علت نقص فنی و پس از اعلام فرود اضطراری، در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

وی با اشاره به جوسازی رسانه های بیگانه مبنی بر ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ فلای ارمنیا در آسمان ایران، افزود: اقدامات لازم به منظور رفع نقص فنی بر روی هواپیمای مذکور که به دلیل فنی و به صورت برنامه ریزی نشده در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته بود، توسط تیم فنی کشور ارمنستان و با مساعدت های سازمان هواپیمایی کشوری ایران و هماهنگی مستمر با هواپیمایی کشوری ارمنستان به عمل آمد.

ذیبخش تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولیت ایمنی هواپیما ها برعهده کشور ثبت کننده است با تایید هواپیمایی کشوری ارمنستان مبنی بر مجاز بودن و ایمن بودن انجام پرواز از تهران به ایروان مجوز پرواز هواپیمای فوق صادر شد و در ساعت ۱۸:۳۰  امروز مورخ ۳اردیبهشت ۱۴۰۰ فرودگاه مهرآباد را ترک و از فضای پروازی کشور خارج شد و هم اکنون در فرودگاه ایروان به زمین نشست.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها