|
کدخبر: 315386

نمایشگاه تهران/شهرداری تهران/آلودگی هوا

بدهی ۳۱ هزار میلیاردی نمایشگاه سئول به شهرداری/تعیین بودجه حمل و نقل عمومی

رئیس شورای شهر تهران درحاشیه برگزاری دویستمین جلسه شورا، توضیحاتی را درباره اختصاص بودجه ۱۰هزار میلیاردی برای توسعه حمل و نقل ارائه داد.

جامعه بدهی ۳۱ هزار میلیاردی نمایشگاه سئول به شهرداری/تعیین بودجه حمل و نقل عمومی

مهدی چمران گفت: قرار بر این است که بودجه ۱۰ هزار میلیاردی به ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود تا بتوان کمک بزرگی به کاهش آلودگی هوا کرد. همچنین ۳۱ هزار میلیارد تومان از نمایشگاه سئول طلب داریم که درحال پیگیری هستیم.

وی افزود: مقرر بود شهرداری تهران هر ماه گزارشی را در این حوزه به شورا ارائه کند که ماه گذشته شهردار تهران گزارشی را ارائه کرد و امروز نیز معاون حمل و نقل شهرداری تهران گزارش اقدامات انجام شده را ارائه می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر لزوم توسعه حمل و نقل عمومی در تهران و اهمیت آن، گفت: به لحاظ انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها نظر شورا در این حوزه محقق شده اما به لحاظ اجرا آنچه که مورد انتظار ما بوده است تا کنون محقق نشده است. از سوی دیگر انتظار ما از کارخانه‌ها و تولیدکنندگان حوزه حمل و نقل این بود که در بازه تعیین شده به تعهدات خود عمل کرده و نسبت به تولید اتوبوس مورد نیاز تهران اقدام کنند که این امر را به طور کامل انجام ندادند هر چند که تا به امروز تعدادی اتوبوس به حمل و نقل شهر تهران اضافه شده است.

وی با تأکید بر توجه ویژه شورا به موضوع حمل و نقل و آلودگی هوا در تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا در راستای کاهش آن بودجه متفاوتی برای امسال تعیین شده که امیدواریم با تحقق آن شاهد تحول در این حوزه باشیم. در حوزه حمل و نقل بودجه اضافه‌ای تعیین شد به شکلی که بودجه شهرداری تهران برای سال جاری بر روی عدد ۶۵ هزار میلیارد تومان بسته شده بود که ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه‌تر برای حمل و نقل اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: بی تردید اگر با روش‌های معمول پیش می‌رفتیم در این حوزه به جایی نمی‌رسیدیم، اما با این تصمیم شورا شاهد تحقق جهش‌هایی بودیم که امیدواریم منجر به نتیجه مطلوب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در خصوص بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی نمایشگاه سئول به شهرداری تهران گفت: این موضوع از سوی شهرداری منطقه ۷ به مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران (سئول) ابلاغ شده است و مقرر شده موضوع در کمیسیون ماده ۷۷ بررسی و حکم قضایی نسبت به این موضوع صادر شود. این امر در حال طی شدن روند قضایی خود است.

چمران تأکید کرد: از سوی دیگر مقرر شده نمایشگاه بین‌المللی تهران سئول در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شود که البته این واگذاری به بخش خودشان است تا به این ترتیب ما در حوزه نمایشگاه با بخش خصوصی روبرو باشیم. هر چند که زمین نمایشگاه متعلق به آستان قدس رضوی است و نمی‌دانم چطور می‌خواهند آن را در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار کنند. در خصوص جابجایی نیز پیغام‌هایی به ما ارسال کردند که تلاش‌شان مبنی بر جابجایی نمایشگاه‌ها به ویژه نمایشگاه‌های پر مخاطب است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها