|
کدخبر: 313329

مترو اسلامشهر/ ایستگاه آزادگان / حمل و نقل

پایان حفاری تونل مترو اسلامشهر/ بیش از ۲۰ هزار میلیارد هزینه شد

در آستانه میلاد باسعادت بانوی صبر وصلابت حضرت زینب (س) صبح امروز با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و مسئولان کشوری و استانی حفاری مکانیزه تونل مترو اسلامشهر به یان رسید.

جامعه پایان حفاری تونل مترو اسلامشهر/ بیش از ۲۰ هزار میلیارد هزینه شد

این مترو، به طول ۱۰/۵ کیلومتر و از ایستگاه آزادگان در امتداد خط ۳مترو تهران آغاز شده و تا ایستگاه میدان نماز اسلامشهر ادامه یافته است.

حفاری مکانیزه تونل متروی اسلامشهر که سال ۱۳۹۸ و در سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله آغاز شده بود به طول ۱۰ کیلومتر انجام شده و دستگاه حفار(TBM) از میدان ‌نماز محل احداث ایستگاه مترو عبور کرد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، با وجود اینکه بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای خط مترو و ایستگاه میدان نماز اسلامشهر هزینه شده‌است، این طرح خوشبختانه هیچ‌گونه بدهی مالی به مشاور یا پیمانکار ندارد.

میرمحمد غراوی اظهار داشت: این طرح یکی از پروژه‌های فاخر و ارزشمند حمل و نقل شهری به شمار می‌رود که خوشبختانه با استفاده از فناوریهای نوین در طراحی، محاسبه و اجرا، استفاده از روش BIM این سازه طراحی شده است.

وی تاکید کرد: بعد از تکمیل خط مترو، ریل گذاری و تکمیل ایستگاه، به دنبال تکمیل تاسیسات به خصوص سیگنالینگ و افزودن ناوگان به این خط باشیم تا شهروندان به راحتی به ایستگاه آزادگان دسترسی پیدا کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها