|
کدخبر: 312487

توریست سلامت/شهرداری تهران/منطقه آزاد کیش

راه اندازی توریست سلامت در پایتخت/مشارکت بین شهرداری تهران و منطقه آزاد کیش

نوید خاصه باف گفت: در حوزه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور دیداری با مدیرعامل منطقه آزاد کیش جهت بررسی راهکارهای همکاری در حوزه جذب سرمایه گذاری و معرفی فرصت های سرمایه گذاری برگزار شد.

جامعه راه اندازی توریست سلامت در پایتخت/مشارکت بین شهرداری تهران و منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در ادامه افزود: این دیدار در ۴ محور برگزار شد که محور اول بررسی الگوهای موفق مشارکت بین کیش و تهران بود که در نهایت مقرر شد تا کارگروهی بین شهرداری تهران و منطقه آزاد کیش تشکیل شده تا از تجربیات دو طرف استفاده شود.

وی ادامه داد: محور دوم بحث استفاده از ظرفیت های مشترک دو طرف برای دعوت از سرمایه گذاران بود. در واقع  مدیرعامل  منطقه آزادکیش به این نکته تاکید کرد که شهر تهران الگویی برای کل کشور محسوب می شود. این الگو برداری از شهر تهران از قیمت گذاری در حوزه مسکن تا سایر سیاست گذاری هاست.

وی بیان کرد: بنابراین اگر شهرداری تهران بتواند در حوزه جذب سرمایه گذاری موفق عمل کند، حتما این موفقیت ها به عنوان یک تجربه موفق در جزیره کیش مورد استفاده قرار می گیرد.

خاصه باف با اشاره به محور سوم صحبت ها یادآور شد: محور سوم درباره منویات شهردار تهران در خصوص توسعه مدل های مشارکتی در ساخت هتل در پایتخت بود. طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد ۱۰ هتل در شهر تهران ساخته شود و تا کنون جانمایی ۶ هتل در شهر تهران انجام شد است و به دنبال جذب سرمایه گذار برای ساخت این هتل‌ها هستیم.

وی تأکید کرد: طبق مذاکراتی که در این رابطه با مدیرعامل منطقه آزاد کیش داشتیم، ۱۰ سرمایه گذار مطرح که در جزیره کیش و شهر مشهد در حوزه ساخت هتل سرمایه گذاری های موفقی داشته اند، به ما معرفی و مقرر شد تا تعامل و مذاکره ای با این سرمایه گذاران داشته و مشارکت شهرداری تهران را در این زمینه ارتقاء دهیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری در ادامه گفت: محور بعدی مذاکرات در حوزه گردشگری سلامت در تهران و کیش بود و مدیرعامل منطقه آزاد کیش به این مساله اشاره کردند که با یک تیمی از کشور کوبا در این رابطه وارد مذاکره شده اند تا بتوانند هتل بیمارستانی را در جزیره ایجاد کنند.

وی افزود: اما نگاه این بود که مکمل این اتفاق باید در شهر تهران روی دهد چرا که هر توریست خارجی که بخواهد از این امکانات کیش استفاده کند، باید وارد تهران شود. با توجه به اینکه ظرفیت تهران در این زمینه خوب است، قرار شد جلسه مشترکی با تیم کوبایی داشته باشیم تا بتوانیم در حوزه توریست سلامت نیز یک کار مشترکی با جزیره کیش و کشور کوبا به سرانجام برسانیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، خاصه باف درباره حضور سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری در نمایشگاه اینوکس جزیره کیش در پایان توضیح داد: امسال با یک رویکرد دیگری در این نمایشگاه اینوکس حضور داریم. در واقع غرفه دارها در این نمایشگاه عموما کسانی هستند که تأمین کننده مالی و سرمایه گذاران هستند. اما ما در پنل های تخصصی این نمایشگاه حضور داریم و به دنبال جذب سرمایه گذار و الگوهای جدید فرصت های سرمایه گذاری هستیم. در نتیجه در نمایشگاه کنونی به صورت تخصصی شرکت کرده ایم و جلسات مشترکی را برنامه ریزی کرده ایم تا با سرمایه گذاران وارد مذاکره شویم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها