|
کدخبر: 308590

هشدار هواشناسی / احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی از بارش‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها طی فردا پنجشنبه در ۷ استان خبر داد.

جامعه هشدار هواشناسی / احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز،‌ تهران،‌ قم، شمال ایلام و لرستان و از اواخر وقت در خراسان شمالی بارندگی، رعدوبرق وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

فردا پنجشنبه این شرایط برای استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی، زنجان، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی شده است،‌ ضمن این‌که در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و وقوع پدیده گردوخاک وجود دارد.

شدت بارش‌های امروز برای استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و فردا برای گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی است.

روز جمعه در شمال شرق کشور و شنبه هفته آینده در برخی مناطق غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

چهارشنبه در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز،‌ پنجشنبه در شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و جمعه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا روز جمعه دما هوا در نیمه شمالی کشور ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

امروز و فردا دریای خزر و روز جمعه خلیج فارس مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۳

زمان پایان: پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۳

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، در برخی مناطق احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقت (در مناطق مستعد همراه با گردوخاک)

منطقه اثر: مازندران، گلستان، شرق و شمال خراسان شمالی، اردبیل، گیلان

اثر مخاطره: سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی.

توصیه: پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

 

منبع: مشرق

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها