|
کدخبر: 304706 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران

هرگونه خسارت جانی و مالی متوجه پیمانکار خواهد بود

محمدرضا پوریافر، شهردار منطقه ۲۱، در ارتباط با سقوط ۲ کودک در حوضچه پارک زیتون، در صحن علنی شورای شهر، توضیحاتی را ارائه داد.

جامعه هرگونه خسارت جانی و مالی متوجه پیمانکار خواهد بود

پوریافر گفت: پیمانکار این مجموعه طبق پیمان سال ۱۴۰۲ و مفاد این پیمان، مسئولیت نگهداری از بوستان و مخزن موجود در آن را بر عهده دارد و طبق تبصره ۴ ماده ۳ این پیمان، هرگونه مسئولیت حوادث در این بوستان بر عهده پیمانکار است و هیچ گونه مسئولیتی بر عهده کارفرما نیست. هرگونه خسارت جانی و مالی متوجه پیمانکار خواهد بود و کارفرما هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که باید اقدامات جدی در حوزه HSE شکل گیرد و تا پایان فصل تابستان وضعیت بوستان ها به وضعیت مطلوب خواهد رسید. ما به صورت هفتگی جلسه های بسیاری برگزار کرده ایم و موارد عدم انطباق نیز صورت گرفت.

شهردار منطقه ۲۱ خاطرنشان کرد: پس از بازدیدهای نیروهای آتش نشانی از محل حادثه، هیچ گزارشی از مشکل در فنس های موجود در پارک به ما گزارش نشده است. فنس ها کاملا ایمن و محکم بوده و بر اساس تصاویری که بازرس HSE  در بررسی ها ثبت کرده، مشکلی وجود نداشته است.

پوریافر گفت: ۲ خانواده از قشر کارگر هستند که یکی از آنها صاحب فرزند دو قلو و دیگری صاحب یک فرزند هستند.  این ۳ کودک در بوستان مشغول بازی بودند که توپ آنها وارد محوطه می شود و تمام تلاش خود را انجام می دهند تا توپ خود را بردارند.

وی افزود: یکی از این کودکان برای برداشتن توپ اقدام می کند و کودک دیگری به همراه او می رود، کودک سوم زمانی که متوجه حادثه می شود، خانواده را از این واقعه باخبر می کند.اهالی و حاضران در بوستان با آتش نشانی تماس گرفته می شود و پس از حضور آتش نشانان و بریدن فنس ها، کودکان از آب خارج می شوند و بعد از انتقال به بیمارستان؛ متاسفانه یکی از کودکان با وجود اندک علائم حیاتی در ابتدای امر اما جان خود را از دست می دهد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها