|
کدخبر: 303507

ورود پلیس فتا به این سایت های معروف

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا گفت: با توجه به رصد فضای مجازی و شکوائیه قضائی واصله به پلیس فتا مشخص شد فعالیت مجرمانه صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی با موضوع «همسریابی» همچنان قربانی می‌گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیاتی پلیس سایبری کشور علیه صفحات و تارنما‌های غیرمجاز با موضوعات همسریابی در بیش از ۴۰ کارگروه ویژه خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی در این باره گفت: با توجه به رصد فضای مجازی و شکوائیه قضائی واصله به پلیس فتا مشخص شد فعالیت مجرمانه صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی با موضوع همسریابی همچنان قربانی می‌گیرد.

وی ادامه داد: همه روزه تعدادی از افراد که به هر دلیلی فریب این ترفند مجرمانه را خورده اند با در دست داشتن شکوائیه قضائی به پلیس فتا مراجعه می‌کنند این در حالیست که بار‌ها هشدار‌های لازم در خصوص اینگونه فعالیت‌های کلاهبردارانه، در رسانه‌های گروهی توسط این پلیس به شهروندان ارائه شده است.

به گفته سرهنگ پاشایی، صرفا تعداد محدودی سایت دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و جوانان که در امر بهسان‌گزینی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به داوطلبان و متقاضیان در امر ازدواج فعالیت می‌کنند، دارای اعتبار هستند و سایر تارنما‌های موجود در این حوزه فاقد وجاهت قانونی بوده و بعضا با سوءاستفاده از نام اشخاص حقیقی، حقوقی و سازمان‌های موثر در امر ازدواج از افراد کلاهبرداری می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا افزود: در راستای اجرای طرح‌های عملیاتی پلیس فتا در خصوص پاک‌سازی فضای سایبر تاکنون بیش از ۲۰۰ تارنما با موارد مجرمانه مشابه مورد شناسایی قرار گرفته و اقدام قضائی علیه متخلفان و مجرمان در حال پیگیری و اجرا است.

سرهنگ پاشایی گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی مشخص شد شگرد کلاهبرداران فعال در این حوزه بسیار پیچیده بوده و پس از برقراری ارتباط عاطفی با متقاضیان و جلب اعتماد آنان با به‌دست آوردن سایر اطلاعات شخصی و خانوادگی و در اختیار قرار گرفتن فیلم و تصاویر خصوصی از فریب خوردگان با تهدید از قربانیان اخاذی می‌کنند.

این مقام سایبری با تاکید بر اینکه عموم مردم از ورود به این صفحات، کانال‌ها و همچنین اعتماد به افراد ناشناس اکیدا خودداری کنند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با موارد کلاهبرداری، دریافت پیغام‌های تهدیدآمیز و اخاذی مجرمان بلافاصله با مراجعه به دادسرا یا مراکز انتظامی پلیس فتا در سراسر کشور پیگیر موارد مطروحه باشند و به هیچ عنوان به خواسته‌های تهدیدکنندگان توجه نکنند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام مسئول از هموطنان خواست که ضمن همکاری با پلیس فتا در امر پاک‌سازی فضای مجازی از وجود مجرمان در صورت مشاهده موارد مشکوک و مشابه موضوع را از طریق سرشماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir جهت پیگیری به پلیس فتا در سراسر کشور منعکس کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها