|
کدخبر: 303257

نیمی از معتادان متجاهر کشور در استان تهران هستند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به افزایش ۳۰ هزار نفری ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در تهران، گفت: ۵۰ درصد از معتادان متجاهر کشور در استان تهران هستند.

عباس جوهری در نشست خبری درباره اقدامات صورت گرفته برای جمع‌آوری معتادان متجاهر استان تهران توضیح داد: زمانی که قرارگاه اجتماعی در استان تهران کلید خورد مسئولیت این قرارگاه در استان تهران با استاندار تهران، در شهرستان‌های استان مسئولیت این قرارگاه با فرمانداران و در تهران به زاکانی شهردار تهران سپرده شده است.

به گفته معاون استاندار تهران، پس از هدف‌گذاری در قرارگاه مشخص شد که در بازه زمانی باید آسیب‌ها را کاهش دهیم و پس از استقرار قرارگاه یکی از اولویت‌ها، جمع‌آوری معتادان متجاهر و سپس بازآفرینی آنها بود.

جوهری اظهارکرد: زمانی که جمع‌آوری معتادان متجاهر آغاز شد ۲۵ هزار معتاد متجاهر در استان تهران وجود داشت در حالی که ظرفیت استان تنها برای ۱۲ هزار نفر کافی بود که در گام اول با افزایش ظرفیت‌ها، ۱۳ هزار ظرفیت جدید در استان طی دو سال گذشته ایجاد شد. همچنین قرار است که ۶۰۰۰ ظرفیت جدید نیز افزایش یابد که در مجموع ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در استان تهران به ۳۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ۵۰ درصد از معتادان متجاهر کشور در استان تهران هستند، ادامه داد: پس از جمع آوری این معتادان در گام‌های بعدی برای بازاجتماعی کردن و اشتغال آنها اقدامات لازم صورت می‌گیرد و در مجموعه شهید ضیاییان برای اشتغال و بازاجتماعی کردن این افراد اقدامات لازم صورت گرفته است. همچنین برای کودکان کار و متکدیان نیز اخیرا مسئولیت آن به شهرداری تهران واگذار شده و امیدواریم برای ساماندهی متکدیان و کودکان کار استان تهران شاهد اقدامات قابل توجه شهرداری در این زمینه باشیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها