|
کدخبر: 302917

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

دانستنی های جالب درباره ملوس ترین حیوان+ عکس

روز جهانی گربه‏‌، روزی است که در سال ۲۰۰۲ تعیین شده است. این روز را نه تنها برای نشان دادن دوستی انسان و گربه با هم، بلکه برای حمایت از ایمنی و رفاه گربه‌‏ها جشن می‏‌گیرند. این روز هر ساله در ۸ آگوست یا ۱۷ مرداد جشن گرفته می‏‌شود.

جامعه دانستنی های جالب درباره ملوس ترین حیوان+ عکس

هشتم آگوست روز جهانی گربه است؛ جای تعجب نداره که چنین روزی در تقویم ثبت شده است، گربه‌ها یکی از باحال‌ترین موجودات روی کره زمین هستند؛ آنها مستقل، کنجکاو، ماجراجو، بامزه هستند و قدرت دارند.

یک تاریخچه کوتاه از گربه ها

به نظر می‌رسد همه ما گربه‌ها را به مصری‌ها نسبت می‌دهیم، زیرا گربه‌ها را می‌پرستند و آنها را خدا می‌دانند. "باستت" اولین خدای گربه‌ها شناخته شده بود و در زمان سلسله اول به عنوان محافظ در برابر مارها، عقرب ها و شر تلقی می‌شد، بنابراین برای آنها گربه‌ها فقط از خدایان نبودند، بلکه محافظ نیز بودند.

بعدها، پس از سقوط سلسله مصر، گربه‌ها محبوب ماندند! یونانی‌ها و رومی‌ها از آنها به عنوان کنترل آفات استفاده می‌کردند و در شرق، گربه‌ها در اصل متعلق به افراد ثروتمند بودند. اما در قرون وسطی، در اروپا، گربه‌ها با خرافات مرتبط شدند و در مرگ سیاه سال ۱۳۴۸ مظنون به ناقل این بیماری شدند، به همین دلیل بود که گربه‌های زیادی در آن دوران کشته شدند و تا سال ۱۶۰۰ بود که شهرت گربه ها بازگشت.

در آمریکا، گربه‌ها بخشی از محموله کشتی‌های استعمار بودند تا حیوانات موذی و بیماری‌ها را به حداقل برسانند، بنابراین گربه‌ها به ساحل رفتند و طرفداران خود را پیدا کردند. امروزه گربه ها در سراسر جهان طرفداران خود را پیدا کردند و به یکی از دوست داشتنی ترین حیوانات تبدیل شدند.

گربه هراسی

گربه هراسی به ترس دائمی و غیرعادی از گربه بدون دلیل مشخص یا نگرانی نسبت به گازگرفتن یا چنگ‌زدن گربه‌ها گفته می‌شود. ترس از گربه‌ها مانند ترس از سگ‌ها متداول نیست، با این وجود ترس از گربه‌ها می‌تواند تأثیر عمیقی بر روی زندگی روزمره افراد داشته باشد؛ مثلا ممکن است از دوستانتان که علاقه به این حیوان دارند دوری کنید و آنها را از دست بدهید! نشانه‌های گربه‌هراسی، ترس غیرمعقول از گربه، ازدیاد تعریق، خشکی دهان، لرزش بدن، تپش تند قلب، ترس از مرگ، ابهام در گفتار و حتی حملهٔ کامل اضطراب است. این فوبیا نیز مانند دیگر ترسها میتواند با کمک روانشناس از بین برود و یا بهبود یابد.

خرافاتی راجب این حیوان

گاهی اوقات برخی عقاید خرافی ریشه تاریخی و حکایت‌های جالبی دارند که گربه را شوم می دانستند. در گذشته اگر  کسی با یک گربه برخورد میکرد احتمال میدادند که بدبختی، مشاجره و بدشانسی دامن گیر او شود!

در قرون وسطی گربه‌ها را حیوانات جادو زده می‌پنداشتند و برای بیرون کردن شیطان و دور نگه داشتن بدبختی به روش‌هایی مثل از برج به زیر انداختن، به آتش کشیدن و سوزاندن، زنده به گور کردن و یا در میان دیوارها قرار دادن، آنها را از بین می‌بردند تا از صدمات احتمالی جلوگیری شود.

گربه‌ها منادی ورود مهمان و پیش‌بینی آب و هوا در نظر مردم بودند. گربه ها حامل خوش یمنی یا بد یمنی بودند. صدای این حیوان به ویژه در جمعه شب خبر از یک مشاجره می داد.

در مورد گربه سیاه گفته می‌شد که چنانچه در گذر از خیابان دیده شود حامل بدیمنی است. اما در برخی موارد روبرو شدن با گربه سیاه نشان از بخت و اقبال نیکو بود. اما امروزه این خرافات آنقدر هم رایج نیست و گربه های سیاه بسیار هم محبوب هستند.

در ادامه چند عکس زیبا به مناسبت این روز مشاهده میکنید:

  • ناشناس ارسالی در

    گربه هاباهوش وکنجکاوهستندچشمان وگوشهای ت یزی دارندنشانه محبت وزیبایی ومهربانی هست ندآنهابه انسانها به چشم دوست وفامیل می ن گرندوانسانهارادوست دارند

  • اشرف ارسالی در

    همه شون ، اونم از هرنژادی که باشن ، دوست داشتنی و معرکه هستن .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها